تاریخ انتشار۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۷
کد مطلب : 269117
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

رویت هلال ماه مبارک رمضان از اهمیت زیادی در دین اسلام برخوردار است

همایش یک‌ روزه استهلال با حضور طلاب، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان گلستان و به همت مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در گرگان برگزار شد.
رویت هلال ماه مبارک رمضان از اهمیت زیادی در دین اسلام برخوردار است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این همایش گفت: با توجه به اهمیت خاصی که رویت هلال ماه مبارک رمضان در دین اسلام دارد ستاد استهلال هر ساله برای این منظور تشکیل می شود.

«حجت الاسلام و المسلمین علی خیرخواه» افزود: مقام معظم رهبری نیز به رویت هلال ماه توجه خاصی دارند و بر اساس برنامه ریزی دفتر مقام معظم رهبری هر ساله تیم های متعددی در بلاد اسلامی به دنبال رصد و رویت هلال ماه هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان با اذعان بر اینکه جلسات و کارگاه های آموزشی استهلال می تواند طلاب جوان را با شیوه های علمی و مسائل کاربردی علم نجوم آشنا کند، تصریح کرد: در راستای توانمند سازی علاقمندان به یادگیری مباحث استهلال و علم نجوم، آموزش های تخصصی لازم با حضور اساتید برجسته کشوری در استان گلستان برگزار می شود.

وی، ادامه داد: نیاز است که برای طلاب و روحانیون آموزش های لازم در مسائل علم نجوم ارائه شود تا در این زمینه تخصص و تبحر لازم را کسب نمایند.

حجت الاسلام خیرخواه، ماه های رجب و شعبان را مقدمه ای برای رسیدن به ماه مبارک رمضان دانست و گفت: ماه رمضان معنویت و نورانیت خاصی دارد و درک شب های قدر مهم ترین موضوع ماه مبارک رمضان است.

وی، افزود: اعلام رویت هلال ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر با اذن حاکم اسلامی امکان پذیر است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اعلام اینکه بندگی خداوند بالاترین مقام برای انسان است، گفت: مردم باید به رمز و رموز و اسرار عبادات پی ببرند، انسان باید معرفت و شناخت خود را بیشتر کند تا به مقام بندگی برسد.

 وی، ادامه داد: انسان در نتیجه عبادات و اعمال صالحه به سمت آرامش قلب هدایت می شود.

به گفته وی؛ تمام رهبران مذاهب اسلامی حکم حاکم اسلامی را که فصل الخطاب است تایید می کنند.

علما نقش محوری در هماهنگی و اطلاع رسانی تیم های استهلال دارند

رئیس اداره فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در این همایش، گفت: ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان نقش محوری در هماهنگی و اطلاع رسانی تیم های استهلال دارند.

«حجت الاسلام نورعلی دیلم» افزود: اگر به زندگانی پیامبر گرامی اسلام (ص) و سایر انبیاء الهی نظر کنیم متوجه می شویم که همه آنها به موضوع استهلال اهمیت زیادی قائل بودند.

به گفته وی؛ استهلال یکی از موضوعات مهمی است که قرآن آنرا سرچشمه وحدت معرفی می کند.

رئیس اداره فرهنگی و امور روحانیون
مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به اهمیت برگزاری ستاد استهلال و رویت هلال ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، اظهار کرد: برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی استهلال می تواند علماء، طلاب و روحانیون جوان را با شیوه های علمی و مسائل کاربردی علم نجوم آشنا کند.

وی، ادامه داد: تشکیل کارگاه‌های آموزشی استهلال گامی مثبت در جهت بالا بردن سطح علمی و آگاهی روحانیون و زمینه‌ ساز وحدت در جامعه است.

تشکیل وحدت اسلامی از اهداف ستاد استهلال است

امام جمعه اهل سنت نگین شهر نیز در این همایش، گفت: ستاد استهلال به دنبال بوجود آوردن وحدت میان مسلمانان است؛ وحدتی که دشمنان را مایوس و ناامید می سازد.
 
«آخوند ابوبکر خوجملی» افزود: تعامل و همکاری علما برای رصد ماه‌های رمضان و شوال به صورت مشترک هدف از برپایی این نشست بوده است؛ چرا که حساسیت این مسأله بالا است و رصد دقیق ماه اهمیت زیادی دارد.

مدیر حوزه علمیه محمدیه پورجان نگین شهر با بیان اینکه ماه رمضان به استقبال شما می آید و شما هم باید به استقبال این ماه مبارک بروید، ابراز کرد: شروع و پایان ماه رمضان با وحدت و همدلی خواهد بود، یکی از استقبال های ماه مبارک رمضان استهلال و رویت ماه است.

وی، ادامه داد:  یکی از ویژگی های کارگاه آموزشی استهلال این است که ماه رمضان از نظر علمی و فقهی مورد بحث و گفتگو علما قرار می گیرد و طی آن نکته‌های علمی و فقهی تبیین می شود.

آخوند خوجملی خاطر نشان کرد: مردم ایران اسلامی در حماسه حضوری که در انتخابات خلق کردند بار دیگر حمایت خود را از نظام اسلامی و مقام معظم رهبری اعلام و دشمنان نظام را خیره و نا امید کردند.

استهلال مختص ماه رمضان نیست

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری نیز در این همایش، گفت: بعد از ماه مبارک رمضان انتظار داریم در منطقه شمال کشور 5 الی 10 طلبه فاضل در کلاس های استهلال ثبت نام کنند تا این کلاس ها به صورت مجازی دایر شود و استهلال فقط مختص ایام ماه شعبان و ماه رمضان نیست؛ بلکه در تمام ماه های سال باید استهلال صورت گیرد.

«حجت ‌الاسلام والمسلمین قلم کار اصفهانی» افزود: شروع ماه رمضان در تمام کشورهای اسلامی در یک روز و با هم باشد، اگر استهلال همانطور که پیامبر گرامی اسلام انجام داده است صورت بگیرد، دیگر هیچ اختلافی در امت اسلامی نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قلم کار اصفهانی، اصول و مبانی علمی و فقهی و نیز شیوه‌های رصد را برای طلاب و روحانیون آموزش داد.

گفتنی است؛ شورای استهلال اهل سنت استان گلستان در آستانه حلول ماه مبارك رمضان با صدور بيانيه ای اعلام رويت حلول ماه مبارك رمضان، اعياد فطر و قربان در بلاد اسلامی را با تائيد و اذن ولی فقيه و يا اعلام نظر حاكم اسلامی امكان پذير دانست.
 
https://taghribnews.com/vdcdfn0x5yt09f6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی