تاریخ انتشار۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 289818

پیام آیت الله اراکی در پی وقوع حادثه تروریستی افغانستان

در پی وقوع حادثه تروریستی در شهر‌های کابل و غور افغانستان که منجر به شهادت جمع کثیری از مسلمانان شد، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور پیامی خواستار پایان بخشیدن به اینگونه حوادث با استفاده از ظرفیت‌‌های بین ا‌لمللی شد.
پیام آیت الله اراکی در پی وقوع حادثه تروریستی افغانستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از کانال رسمی آیت الله اراکی، متن پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
"انّا لله وانّا الیه راجعون"
 
خبر تلخ انفجار تروریستی در مسجد "صاحب الزمان (عج) " کابل و همچنین مسجد شهرستان غور و به شهادت رسیدن امام جماعت و جمعی از نمازگزاران مظلوم افغانستان قلب هر مسلمانی و بلکه هر آزاده‌ای را لبریز از غم و اندوه می‌کند. این حادثه ناگوار بغض و خشم، نسبت به تروریست‌های مزدور و اربابان بی‌رحمشان را در وجود انسان‌های غیرت‌مند به جریان درمی‌آورد.
 
بی‌شک بستر این آشوب و نابسامانی ها در کشور بزرگ و متمدن افغانستان نتیجه اشغال ظالمانه و حضور مستکبرانه آمریکای جنایتکار است که پس از شکست‌های پیاپی در برابر شجاعت و استقامت و شرف مردم افغانستان با ایجاد گروهک‌های تروریستی و تجهیز آنان در پی برافروختن آتش درگیری‌های مذهبی است.
 
اکنون که فریاد مظلومیت مردم افغانستان در همه جای جهان به گوش می‌رسد بر دولت‌ها و مسئولین کشورهای اسلامی فرض است که اجازه ندهند بیش از این مردم ستمدیده‌ی افغانستان متحمل رنج و مرارت شوند و دلسوزان امت اسلامی باید از تمام ظرفیت خود برای دادخواهی مظلومین آن منطقه استفاده کنند.
 
از خداوند متعال که یاور مظلومین و ستمدیدگان است می‌خواهیم که خود، حق مسلمانان مظلوم را از دشمنان اسلام و عدالت بستاند و پایه‌های استکبار را با ظهور ولیّ خود در هم بشکند.
 
"و سَیعلمُ الّذینَ ظَلموا ایَّ مُنقلب ینقلبون"
 
محسن اراكى
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
https://taghribnews.com/vdcdfn0xjyt0jj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی