تاریخ انتشار۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 289313
مفتی لبنان:

فتواهای بدون علم، آموزه‌های دینی را دستاویز قرار می دهند

مفتی لبنان با قدردانی از تلاشهای الازهر برای برقراری صلح در جهان اسلام، از تشدید موج اسلام هراسی انتقاد کرد و گفت: با وجود چند دستگی، اختلاف و سکوت در برابر ابلهانی که از آموزه‌های دین اسلام سوء استفاده می‌کنند، مقابله با اینگونه چالش‌ها امکان‌پذیر نیست.
فتواهای بدون علم، آموزه‌های دینی را دستاویز قرار می دهند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ عبداللطیف دریان" مفتی لبنان در کنفرانس"نقش  فتوا در ثبات جوامع" که از دیروز در مصر آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد، از  الازهر و دارالافتای مصر به عنوان "مرجعیت عربی و اسلامی" یاد کرد و از شیخ احمد طیب، به دلیل تلاش در جهت برقراری صلح و ثبات در جهان اسلام قدردانی کرد.

وی افزود: ما در این مکان جمع شدیم تا پیرامون چالش‌های بی‌سابقه عصر کنونی به همفکری دست یابیم که تعرض به برادران مسلمان میانماری و تلاش برای یهودی‌سازی قدس شریف، تنها نمونه‌ای از این چالش‌ها است.

مفتی لبنان با انتقاد از تشدید موج «اسلام‌هراسی» تأکید کرد: با وجود چند دستگی، اختلاف و سکوت در برابر ابلهانی که از آموزه‌های دین اسلام سوء استفاده می‌کنند، مقابله با اینگونه چالش‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان این مطلب تأکید کرد: باید به ریسمان الهی چنگ زده و به وصیت پیامبر اکرم(ص) در تمسّک به کتاب الله و سنة النبی گوش فرا دهیم؛ اگر عرصه را برای نادانانی که بدون داشتن شأنیت لازم، «فتوای بدون علم» صادر می‌کنند، فراهم سازیم تا آنها با آسیب به چهره اسلام و دستاویز قرار دادن آموزه‌های دینی مردم را از صراط مستقیم گمراه کنند، دیگر نمی‌توانیم با این به ظاهر مفتیان مبارزه کنیم.
https://taghribnews.com/vdcdfn0xsyt0js6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی