تاریخ انتشار۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : 254717
ائمه جمعه آذربایجان غربی تاکید کردند

​کنفرانس اسلامی فرصتی برای تشکیل "امت واحده اسلامی"/ دشمنان وحدت موجود میان مسلمانان را نشانه گرفته اند

ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی در خطبه های امروز نماز جمعه بر ایجاد وحدت میان مسلمانان تاکید و عنوان کردند دشمنان دین اسلام وحدت موجود میان مسلمانان را نشانه گرفته اند.
​کنفرانس اسلامی فرصتی برای تشکیل "امت واحده اسلامی"/ دشمنان وحدت موجود میان مسلمانان را نشانه گرفته اند
 به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، "عبدالقادر بیضاوی" امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: کنفرانس اسلامی فرصتی برای شناخت بیشتر مذاهب اسلامی از همدیگر و تشکیل "امت واحده اسلامی" و ساختن آینده ای روشن برای امت اسلامی است.

وی اظهار کرد: اندیشمندان جهان اسلام می توانند با استفاده بهینه از چنین فرصت ها و گفت و گوها موجب اتحاد و همدلی مسلمانان باشند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه افزود: دشمنان دین مبین اسلام امروزه بیش از هر زمانی دیگر در راستای تفرقه‌اندازی و ایجاد تنش بین امت مسلمان تلاش می‌کنند.

 به گفته بیضاوی مسلمانان باید در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کنند و اختلافات جزئی را رها کرده و برای مقابله با دشمنان واقعی و قسم خورده اسلام، وحدت و انسجام خود را زیر چتر اسلام و قرآن مستحکم‌تر کنند.

وی اضافه کرد: امروز همین دشمنان قسم خورده اسلام داعیه حمایت از مسلمانان را پیدا کرده‌اند و به خاطر حفظ منافع خود با نام اسلام در کشورهای اسلامی کشت و کشتار می‌کنند و با اهداف شوم خود اسلام و مسلمانان را مورد نشانه قرار داده‌اند.

دشمنان وحدت موجود میان مسلمانان را نشانه گرفته اند
ماموستا یحیی اسماعیلی امام جمعه موقت مهاباد نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته، وحدت را اساسی ترین نیاز جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: مسلمانان مشترکات فراوانی دارند که وجود این مشترکات جایی برای تفرقه باقی نمی گذارد.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین خدمت به جامعه حفظ وحدت است، اظهار کرد: ایجاد تفرقه در بین مسلمانان از مهمترین برنامه هایی است که در اولویت کار دشمنان قرار دارد، ضمن اینکه آنها با مطرح کردن مباحثی بی اساس وحدت موجود میان مسلمانان را نشانه گرفته اند.

ماموستا اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آزادی حلب گفت: آزادسازی حلب از دست گروه‌های تروریستی گام مهمی در جهت کمک به امنیت منطقه است.

وی با بیان اینکه وحدت بین مسلمان ها در سوریه باعث شکست مفتضحانه تروریست ها و حامیان آن شد و باید این مبارزه تا نابودی کامل تکفیری ها در منطقه تداوم داشته باشد، خاطرنشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که حلب به طور کامل از دست تروریست‌ها تخلیه شد و امنیت کامل به این شهر بازگشت ولی جابه‌جایی تروریست‌ها و بردن آنها به جایی دیگر نشان می‌دهد، غرب دست از آنها نمی‌کشد و برای تضعیف مسلمانان از تروریست‌ها حمایت می‌کند.

وحدت عملی بین علما، مسئولان و قشرهای مختلف مردم نهادینه شده است
ماموستا ملاعباس احمدی امام جمعه موقت بوکان نیز در خطبه‌های امروز نماز جمعه گفت: سخنان خدای متعال توسط پیامبر(ص) به دست ما رسیده و الگو شده است و زندگی ما باید بر اساس شیوه و سیره پیامبر(ص) رحمت بدون وحدت میسر نیست.

وی افزود: براساس سیره پیامبر(ص) رحمت و وحدت عملی بین علما، مسئولان و قشرهای مختلف مردم منطقه نهادینه شده است و این وحدت باید در سطح کشور معرفی شود.

ماموستا احمدی با بیان اینکه داعش ساخته دست دشمنان اسلام است، اضافه کرد:  دین اسلام امروز در تمامی کشورهای دنیا طرفدار پیدا کرده لذا دشمن با تخریب چهره مسلمانان دنبال بدجلوه نشان دادن دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه امروزه آنچه از همه مهم‌تر است بیان کردن و نشان دادن چهره واقعی اسلام به جهانیان است، تصریح کرد: جوانان را باید هوشیار و آگاه کرد تا فریب گروه‌های تروریستی که به اسم اسلام تخریب، تجاوز و قتل می‌کنند را نخورند چون آنها ساخته دست دشمن و درصدد نشان دادن چهره خشن از اسلام هستند.
https://taghribnews.com/vdcdfo0x5yt0k56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی