تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 214216
//دو خبر از بحرین//

فراخوانِ چهارجانبه برای کنفرانس حقوق بشر بحرین/ ممنوعیت سخنرانی روحانیان بحرین

چهار سازمان حقوقی در بحرین، برگزاری کنفرانس حقوق بشر در این کشور را به مناسبت دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر، خواستار شدند.
فراخوانِ چهارجانبه برای کنفرانس حقوق بشر بحرین/ ممنوعیت سخنرانی روحانیان بحرین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مرکز حقوق بشر بحرین"، "دیده بان حقوق بشر بحرین"، "سازمان آمریکایی های مدافع دموکراسی و حقوق بشر در بحرین" و "سازمان عدالت حقوقی در کانادا" مردم بحرین را به مشارکت در گفت وگوی اینترنتی فراخواند و از آن ها خواست همۀ موارد نقض حقوق بشر و مسائل حقوقی که از فوریه 2011 و پس از تظاهراتی که برای مطالبۀ آزادی و دموکراسی و تعیین سرنوشت توسط مسئولان بحرینی و مزدورانشان برای آن ها اتفاق افتاده است، را ارائه کنند.
 
بر اساس اعلام وبگاه "منامه پست" در این کنفرانس، "یوسف المحافظه" معاون رئیس مرکز حقوق بشر بحرین و "شاهیناز السید" فعال حقوقی بحرینی و "فریده غلام" عضو دیده بان حقوق بشر بحرین و "مایکل بیان" حقوقدان بین المللی شرکت خواهند داشت.
 
خبر دیگر این که مجلس شورای بحرین که همه اعضای آن را پادشاه انتخاب می‌کند لایحه ممنوعیت سخنرانی دینی روحانیان وابسته به گروه‌های سیاسی این کشور را تصویب کرد.
 
براساس این گزارش، عادل المعاوده یکی از شیوخ مجلس شورای بحرین ضمن مخالفت با این قانون، آن را باعث محرومیت آنها (مبلغان دینی) به عنوان شهروند از مشارکت در روند سیاسی خواند.
 
المعاوده تاکیدکرد که باید ضوابط و قوانینی درباره سخنرانی‌های دینی وضع شوند نه اینکه روحانیان و علمای دینی را از مشارکت در روند سیاسی محروم کرد.
 
دولت بحرین که از آغاز شعله ور شدن موج جدید انقلاب 14 فوریه در سال 2011 از هیچ تلاشی برای سرکوب فعالیت‌های انقلابی مردم کشورش دریغ نکرده است، بسیاری از علمای دینی و روحانیان را به بهانه پرداختن به سیاست در سخنرانی‌های مذهبی زندانی کرده است.
https://taghribnews.com/vdcdfo0x9yt0fx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی