تاریخ انتشار۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : 233611
خطیب جمعه اهل سنت شهر گرگان:

امام خميني (ره) از نظر تقوای عملی و علمی از بزرگ ترين شخصيت هاي اسلامي بود

به گزارش خبرنگار تقریب، خطیب جمعه اهل سنت شهر گرگان، گفت: امام خميني (ره) از نظر علم و عمل، درک عميق معرفتي و نيز تقواي عملي و علمي، از بزرگ ترين شخصيت هاي اسلامي به شمار مي آید.
امام خميني (ره) از نظر تقوای عملی و علمی از بزرگ ترين شخصيت هاي اسلامي بود
«آخوند علی آرخی» در سخنرانی این هفته نماز جمعه اهل سنت شهر گرگان، افزود: ايشان همچنين در انديشه ديني، تهذيب نفس، شجاعت، درک زمان، شناخت جامعه، رأفت با دوستان و شدت با دشمنان بي نظير بود.
وی، ادامه داد: اراده پولادين امام راحل که ريشه در ايمان و اتکايش به خداوند داشت، اجازه نمي داد هيچ مانعي در عملي ساختن مقاصد والايش جلودار شود.

 به گفته وی؛ آن امام  بزرگوار در عين حال انساني بسيار مهربان، سرشار از عطوفت، خويشتن دار و پرهيزکار بود و صبر و استقامت، مانع از آن بود که سخت ترين حوادث، خللي در اراده ايشان در رسيدن به هدف ايجاد کند.

خطیب جمعه اهل سنت شهر گرگان با تاکید بر ضرورت خانه تکانی عبادی در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: رمضان ماه خدا است و انسان باید در این ماه پر فیض از نظر عبادی خودش را ارتقاء داده و با تهذیب نفس، روزه گرفتن، نماز خواندن و ذکر کردن زمان بیشتری را صرف امور دینی خود نماید.



وی، افزود: انسان های مومن اهمیت این ماه مبارک را برای خانواده، آشنایان و دوستان یادآور می شوند.

به گفته وی؛ حضور مومنان در ایام رمضان در مساجد و اماکن مذهبی پر رنگ تر از گذشته دیده شود.

آخوند آرخی با اشاره به احساس مسئولیت والدین در قبال تربیت ایمانی، اخلاقی و اجتماعی فرزندان، اظهار کرد: پدر و مادر معروفات و شعائر اسلامی را برای بچه ها آموزش داده و آنها را از منکرات بر حذر دارند.

وی، ادامه داد: افراد در قبال خود و خانواده خود مسئولیت دارند به همین خاطر حفظ آنها از عذاب الهی وظیفه شرعی همگان است.

به گفته وی؛ جسم انسان امانت الهی است، پس حفظ و نگهداری آن در برابر چیزهایی که به آن صدمه وارد می کند الزامی است.

این فعال اجتماعی ترکمن با اعلام اینکه کمک به فقرا و نیازمندان جامعه نباید فراموش شود، گفت: یاری رساندن محرومان از مال و ثروت انسان نمی کاهد؛ بلکه آنرا افزایش می دهد.

وی، افزود: مایحتاج اولیه برای فقرای جامعه تهیه شود تا آنها برای روزه گرفتن در ماه رمضان مشکلی نداشته باشند.

خطیب جمعه اهل سنت شهر گرگان از آمادگی علما و روحانیون برای آموزش دینی و اعتقادی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان خبر داد و گفت: با نزدیک شدن به ماه رمضان و شروع اوقات فراغت بچه ها، کلاس های خوبی در کانون فرهنگی و هنری مساجد دایر است و می توان با مراجعه به آنها آموزش های لازم را فرا گرفت.

وی، ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام( ص) فرمودند:« زبان بچه ها را با آموزش کلمه طیبه باز نمائید.»

 
https://taghribnews.com/vdcdfs0xfyt0s96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی