تاریخ انتشار۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 172817

حضور فعال زنان حزب الله در حفاظت از امنیت ضاحیه در ایام محرم

اتخاذ تدابیر شدید و بسیار دقیق حزب الله این روزها در منطقه ضاحیه در حالی بسیار مورد توجه قرار گرفته است که زنان پیرو این جنبش نیز برای حفظ امنیت منطقه ضاحیه اقدام به همکاری با مردان کرده اند و در تدابیر اتخاذ شده حضور فعال دارند.
حضور فعال زنان حزب الله در حفاظت از امنیت ضاحیه در ایام محرم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، منطقه ضاحیه واقع در جنوب بیروت این روزها شاهد تدابیر شدید امنیتی است که از طرف جنبش حزب الله با همکاری ارتش و نیروهای امنیتی اتخاذ شده است.
به گفته شاهدان عینی، این تدابیر در تاریخ بحران انفجارهای خودروهای بمبگذاری شده که از مدتی پیش این منطقه شاهد آن بوده، بی نظیر است.

پایگاه خبری "لیبانون دیبایت" به نقل از منابع نزدیک به حزب الله نقل کرده است که تدابیر اتخاذ شده در ضاحیه، در نهایت اهمیت و دقت است و این تدابیر اقدامی بی نظیر است. به گفته این منبع خبری این نکته ای است که رسانه های گروهی به نقل از "سید حسن نصرالله " دبیر کل جنبش حزب الله لبنان منتشر کرده اند.

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان همچنین گفته است که حزب الله آماده برگزاری مراسم عاشوراء است و تدابیر امنیتی اتخاذ شده بسیار خوب و عالی است و امکان نفوذ یافتن تروریستها به این تدابیر بسیار ضعیف است.

منابع مذکور در همین حال افزودند که هزاران تن از پیروان حزب الله در سراسر مناطق ضاحیه و در چهارراه ها و در برابر حسینیه ها مستقر هستند و برخی از اینان مسئولیت تفتیش کسانی را برعهده دارند که برای حضور در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام قصد رفتن به این اماکن را دارند.

برخی دیگر هم به صورت آشکارا در پست های ایست و بازرسی حضور دارند و برخی دیگر هم احیانا به صورت مخفیانه در ورودی منطقه ضاحیه مسئولیت حفاظت را برعهده دارند که خودروها را کنترل می کنند و نسبت به هویت مالکان وسایل نقلیه مطمئن می شوند همچنانکه برخی دیگر در ساختمان های مشخصی مستقر هستند تا در صورت درگیری با تروریستها وارد عمل شوند.

به گفته این منابع، مهمتر از همه این ها استقرار زنان متعهد حزب الله در برخی از موانع ایست و بازرسی بین مناطق مختلف ضاحیه و اماکن برگزاری مراسم عزارداری ایام محرم است به گونه ای که اقدام به تفتیش زنان می کنند.

منابع مذکور در ادامه خاطر نشان کردند که تدابیر امنیتی که حزب الله اتخاذ کرده است شامل آن است که در صورت وقوع هرگونه حادثه غیر مترقبه ای راهها را ببنند و مناطق را به واسطه کامیون های بزرگ از هم جدا کنند تا خودروهای بمبگذاری شده در صورت انفجار حرکت داده نشوند هرچند که می دانند این فرضیه بسیار ضعیف است.
https://taghribnews.com/vdcdfx0f5yt05j6.2a2y.html
مرجع : اسلام تایمز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی