تاریخ انتشار۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 262718

پیشروی ارتش عراق و آزادسازی بخش‌هایی دیگر از موصل

نیروهای عراقی بخش‌هایی از منطقه باب‌الطوب در مرکز موصل را از چنگ تروریست‌های داعش آزاد کردند.
پیشروی ارتش عراق و آزادسازی بخش‌هایی دیگر از موصل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نیروهای امنیتی در منطقه باب الطوب در مرکز موصل پیشروی داشته و بر بخش های جدیدی از این منطقه مسلط شدند.

"رائد شاکر جودت" فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق، در بیانیه ای اعلام کرد: یگان های تیپ سوم و واکنش سریع پلیس فدرال توانستد به پیشروی خود در مرکز موصل ادامه داده و مسجد صابونچی و هتل بغداد در این منطقه را از چنگ تروریست‌های داعش آزاد کنند؛ وی افزود: یگان‌های نظامی تنها 200 متر با پل قدیم موصل فاصله دارند.

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد: جنگنده های عراقی با هدف قرار دادن تروریست های داعش در غرب موصل، چندین خودروی مسلح را منهدم و شماری از داعشی ها را به هلاکت رساندند.

جنگنده های عراقی همچنین با پخش اطلاعیه هایی در مناطقی از ساحل راست موصل، مردم را به خویشتن داری و همکاری با نیروهای امنیتی فراخواندند.

همچنین سرلشگر عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات آزادسازی استان نینوای عراق، عصر دوشنبه اعلام کرد که نیروهای ضد تروریسم ارتش عراق منطقۀ موصل‌الجدیده را آزاد و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های این شهر برافراشتند.

یارالله افزود: نیروهای عراقی در این عملیات خسارت‌های زیادی به مواضع داعش وارد کردند و مقادیر زیادی از تسلیحات نظامی سنگین آنان را از بین بردند.

از سوی دیگر، اداره اطلاعات نظامی عراق در بیانیه ای  اعلام کرد که گروهی از تروریست های داعش در یکی از خانه های نزدیک روستای "شیخ محمد" در ساحل راست، اقدام به خودسوزی کردند.

بر اساس این بیانیه، تروریست های داعش، که در مقابل پیشروی نیروهای عراقی پی در پی دچار شکست می‌شوند، به شدت احساس سرخوردگی و ناکامی می کنند و در نتیجه به خودکشی دست می زنند.
https://taghribnews.com/vdcdfx0xjyt0956.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی