>> گردهم آیی های تقریبی موجب بالارفتن هوشیاری مسلمانان برای مقابله با توطئه های دشمن می شود | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 157382
آیت الله اراکی در گفت و گو با تقریب:

گردهم آیی های تقریبی موجب بالارفتن هوشیاری مسلمانان برای مقابله با توطئه های دشمن می شود

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: گرده هم آیی های تقریب موجب بالا رفتن هوشیاری و آمادگی مسلمانان برای مقابله با هرگونه توطئه دشمن در زمینه ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی می شود.
گردهم آیی های تقریبی موجب بالارفتن هوشیاری مسلمانان برای مقابله با توطئه های دشمن می شود
آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تقریب پیرامون برگزاری گردهم آیی های تقریبی در استان های مختلف کشور گفت: هدف از تشکیل گردهم آیی های تقریبی در نقاط مختلف کشور ایجاد زمینه برای نزدیک شدن اقوام و مذاهب به یکدیگر است.

وی افزود: اگر چه در درون کشور در زمینه تقریب مشکلی نداریم و شیعه و سنی و اقوام مختلف با هم برادرانه زندگی می کنند اما این امکان وجود دارد که دشمن نقشه ای برای ایجاد تفرقه و اختلاف طائفه ای و مذهبی در سر داشته باشد و به مناطقی از کشورمان که مناطق زیست اقوام مختلف و یا مذاهب مختلف است طمع کند لذا برگزاری این نوع گرد هم آیی ها، این هوشیاری را برای همگان به وجود می آورد که از هر گونه توطئه بپرهیزند و با آن مقابله کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقربی مذاهب اسلامی افزود: مقابله با توطئه دشمن نیاز به هوشیاری و احتیاج به رصد کردن دارد و رصد کردن هم باید بر مبنای آمادگی صورت گیرد و به نظر ما این آمادگی ها و هوشیاری ها بوسیله این گردهم آیی ها بالا می رود و راه بر دشمن برای ایجاد هرگونه شکاف بین اقوام و اتباع مذاهب بسته می شود بنابراین این هدف اصلی ما است.

وی در عین حال تأکید کرد: برگزاری این نوع گردهم آیی ها هدف های جنبی هم وجود دارد مثلا در این نوع گردهم آیی ها نظرات و پیشنهاداتی داده می شود و ما از نظرات شخصیت ها و نخبگان این مناطق هم در راستای تقریب و هم در راستای مسائل حاشیه ای تقریب بهره می گیرم.

آیت الله اراکی پیرامون فاز سوم فعالیت های مجمع جهانی تقریب یعنی عملیاتی کردن فعالیت های تقریبی نیز گفت: عملیاتی کردن تقریب دو جنبه دارد یکی جنبه پیشگیری و دیگری جنبه درمان.

وی افزود: جنبه پیشگیری اش این است که ما فعالیت هایِ میدانی را انجام دهیم که از ایجاد تفرقه جلوگیری شود و دشمن احیانا نتواند از فرصت هایی که به دست می آورد برای ایجاد تفرقه استفاده کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: در این فاز در زمینه درمان هم اگر مشکلاتی در جایی بین اقوام و مذاهب وجود دارد به حل آن پرداخته شود که الحمدالله ما در داخل کشور از این نوع مشکلات نداریم.

وی در عین حال تأکید کرد: البته در خارج از کشور مجمع جهانی تقریب تلاش می کند بتواند برای این نوع مشکلات راه حلی پیدا کند و آن مشکلات را با گفتگو حل نماید.

گفت وگو و تنظیم:محمد عسکری دوست
https://taghribnews.com/vdcdj50fxyt0ks6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی