تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 156581
رییس جمهوری در اجتماع مردم زاهدان:

تلاش برای ارائه خدمت بیشتر به استان های محروم وظیفه دولت یازدهم/قدردانی از علمای شیعه و اهل سنت برای کمک به آزادی مرزبانان

رییس جمهوری گفت: به نمایندگی از ملت ایران پیام سپاس و تشکر از مردم غیور و شریف استان سیستان و بلوچستان را دارم و از علمای شیعه و سنی، ریش سفیدان و همه کسانی که در آزادی مرزبانان وطن تلاش کردند قدردانی می کنم.
تلاش برای ارائه خدمت بیشتر به استان های محروم وظیفه دولت یازدهم/قدردانی از علمای شیعه و اهل سنت برای کمک به آزادی مرزبانان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در اجتماع پرشور مردم سیستان و بلوچستان، در استادیوم هفده شهریور زاهدان با بیان اینکه سیستان، سرزمین اسطوره‌های تاریخی و بلوچستان صاحب کهن‌ترین فرهنگ ایرانی بوده و سیستان و بلوچستان را باید از نو شناخت، گفت: سیستان و بلوچستان پاره تن ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کنند سیستان و بلوچستان یعنی محرومیت، طوفان‌های شن و ناامنی، تصریح کرد: این چهره واقعی این استان بزرگ سرزمین ایران نیست.

رییس جمهوری افزود: سیستان و بلوچستان سرزمین ظرفیت‌های بزرگ معدنی، تجاری، ترانزیتی، کشاورزی، آبزیان و سرزمین بسیار مهم برای توسعه‌های پیش رو خواهد بود.

دکتر روحانی گفت: سرزمین سیستان و بلوچستان گرچه به ظاهر ترکیبی از دو قوم و دو آیین از یک دین است، اما در طول تاریخ، سرزمین برادری، وحدت و همزیستی و دوستی و محبت بوده است.

رییس جمهوری ادامه داد: همه مردم سیستان و بلوچستان اعم از قوم بلوچ یا سیستانی و اعم از پیروان اهل بیت یا پیروان اهل سنت، همه و همه زیر پرچم ایران و اسلام عزیز هستند و ما همه افتخار می‌کنیم که پیرو قرآن مجید و سنت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و دوستدار خاندان رسالت و اهل بیت(ع) هستیم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اولین نکته راجع به سیستان و بلوچستان امنیت این سرزمین است، گفت: امروز وظیفه حفظ امنیت بر دوش تمام مردم و عزیزانی است که در این استان زندگی می‌کنند و نیروهای مسلح در ایجاد امنیت پایدار در این سرزمین کمک آنان خواهند بود.

رییس جمهوری افزود: تمام اقوام، طوایف و مذاهب اعم از سنی و شیعه باید برای امنیت این سرزمین دست به دست هم بدهیم چرا که همه تابع قانون اساسی و زیر پرچم رهبری معظم انقلاب هستیم و در این قانون اساسی بین اقوام و پیروان مذاهب تفاوتی وجود ندارد و تمام مردم ایران زمین تحت لوای قانون اساسی از حقوق شهروندی برابر برخوردارند.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در اجتماع مردم زاهدان با اشاره به اینکه کشور در سال های گذشته به دلیل تحریم های ظالمانه و برخی بی تدبیری ها شاهد مشکلات فراوان بوده است گفت: دولت یازدهم به حول و قوه الهی، با حمایت و کمک مردم و رهبر معظم انقلاب بر مشکلات غلبه خواهد کرد.

تقدیر از علمای شیعه و سنی، ریش سفیدان برای کمک به آزادی مرزبانان
رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در اجتماع مردم زاهدان با اشاره به اینکه کشور در سال های گذشته به دلیل تحریم های ظالمانه و برخی بی تدبیری ها شاهد مشکلات فراوان بوده است گفت: دولت یازدهم به حول و قوه الهی، با حمایت و کمک مردم و رهبر معظم انقلاب بر مشکلات غلبه خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به شکسته شدن دامنه تحریم ها علیه کشورمان در ماه های اخیر افزود: مهمتر از این اتفاق، اعتراف دنیا به حقوق مردم ایران در زمینه هسته ای و غنی سازی است که در توافق ۱+۵ برآن تاکید شد.

رییس جمهوری ادامه داد: به دنیا ثابت خواهیم کرد آنچه راجع به ایران در سالهای گذشته گفته شده دروغ بوده است، زیرا ایران در پی سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود اما به توسعه علمی و فناوری ادامه خواهد داد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وحدت و یکپارچگی مردم استان در ماجرای گروگانگیری چند تن از مرزداران کشور گفت: ندای واحد مردم غیور سیستان و بلوچستان استقامت و نپذیرفتن حرف زور بود.

رییس جمهوری ادامه داد: به نمایندگی از ملت ایران پیام سپاس و تشکر از مردم غیور و شریف استان سیستان و بلوچستان را دارم و از علمای شیعه و سنی، ریش سفیدان و همه کسانی که در آزادی مرزبانان وطن تلاش کردند قدردانی می کنم.

توسعه بندر چابهار برای اتصال دریای عمان و اقیانوس هند به شمال کشور و کشورهای همجوار
رییس جمهوری با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان علاوه بر امنیت نیازمند توسعه است، تصریح کرد: ان شاء الله این سفر توام با آغاز کشف و شناسایی معادن ذی‌قیمت مس، روی، قلع، طلا و آهن خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه دولت در سال جاری برای شناسایی معادن در منطقه شرق استان بودجه ‌اختصاص داده است، گفت:از این پس مردم استان شاهد تحرک در زمینه معادن و صنایع معدنی در سیستان و بلوچستان خواهند بود.

رییس جمهوری تصریح کرد: دولت به تمامی برنامه هایی که در این استان اعلام می شود جامه عمل می پوشاند.

دکتر روحانی با بیان اینکه گازرسانی در این استان اهمیت ویژه‌ای دارد، به طرح های انتقال گاز از منطقه ایرانشهر، به سمت زاهدان و خاش و در مرحله بعد از زاهدان به زابل و همچنین از ایرانشهر به چابهار اشاره و تصریح کرد: آماده سازی مجتمع‌های پتروشیمی در ایرانشهر با سرمایه بخش خصوصی و حمایت دولت آغاز شده است تا این منطقه به منطقه ویژه پتروشیمی مبدل شود.

رییس جمهوری همچنین افزود: طرح آب‌رسانی تحت فشار برای بخش کشاورزی که حدود صد هزار هکتار از اراضی استان را در برمی گیرد در این دولت اجرایی خواهد شد و مردم استان شاهد توسعه و رشد کشاورزی خواهند بود.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در بخش ترانزیت استان، گفت: برای اینکه منطقه دریای عمان و اقیانوس هند را نه تنها به شمال کشور که به سایر کشورهای همجوار و شمالی متصل کنیم، توسعه بندر چابهار جزو برنامه‌های این دولت خواهد بود.


وظیفه دولت یازدهم را تلاش و ارائه خدمت بیشتر به استان های محروم می دانم
رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در اجتماع مردم زاهدان با اشاره به اینکه سرزمین سیستان و بلوچستان مرز جغرافیایی ایران است اما مرز فرهنگی نیست، گفت: اینجا سرزمینی است که از آن در طول قرن ها فرهنگ اسلام و ایرانیت به شبه قاره هند و بنگال صادر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی گفت: قند پارسی توسط سیستان و بلوچستان به بنگال رسیده است و مردم این استان نه تنها مرزبان خوب جغرافیایی هستند، بلکه بزرگترین صادرکننده فرهنگ اسلام مدارا و اعتدال و فرهنگ ایرانی به سراسر منطقه بوده اند.

رییس جمهوری افزود: امروز بنده از مردم غیور استان سیستان و بلوچستان می‌خواهم که واسطه فرهنگی و اتصال قوی‌تر بین ملت ایران و ملت‌های شرقی و جنوبی و حتی شمالی این سرزمین باشند؛ ان شاء الله در این استان روز به روز شاهد همبستگی و برادری خواهیم بود.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه در این سرزمین تفاوتی بین اقوام و پیروان مذاهب وجود نداشته و نخواهد داشت، ادامه داد: در دولت یازدهم در زمینه گاز و آب و معدن، بندر، راه‌آهن و مسیر ترانزیت و صادرات شاهد یک تحول بزرگ در این استان خواهید بود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: وظیفه دولت یازدهم می‌دانم که به استان‌هایی که از محرومیت بیشتری در سال‌های گذشته برخوردار بوده اند، تلاش و خدمت بیشتری ارائه دهد و این نه تنها به خاطر اینکه بیشترین رأی شما مردم در انتخابات به خط اعتدال بوده که البته آراء شما برای بنده افتخار است، اما اگر حتی یک رأی هم از این استان نمی داشتم باز هم توسعه این استان را وظیفه دولت یازدهم می‌دانستم و ان شاء الله در زمینه اقتصادی، سیاسی وفرهنگی شاهد تحول در این استان خواهیم بود.

دکتر روحانی با اشاره به تاکید دولت بر استفاده مردم این استان از حق آبه هیرمند در سفر به عمان و افغانستان، گفت: ان شاء الله شاهد آبادانی در دریاچه هامون، جازموریان و تالاب‌ها به همت شما مردم بوده و روز به روز شاهد تعالی و توسعه بیشتر در این استان باشیم.
https://taghribnews.com/vdcdj90ffyt0kk6.2a2y.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی