تاریخ انتشار۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 266183

احضار جمعی از حقوقدانان و فعالان سیاسی به دادگاه بحرین

رژیم آل خلیفه روزگذشته باارسال احضاریه های جداگانه ای برای جمعی از فعالان و حقوقدانان سیاسی بحرین آنان را به دادگاه فراخواند.
احضار جمعی از حقوقدانان و فعالان سیاسی به دادگاه بحرین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) ، نیروهای امنیتی با لباس شخصی و نظام روز گذشته احضاریه های اداره مباحث و تحقیقات جنایی را جهت انجام تحقیقات و بازجویی در ساختمان دادستانی درحالی که در آن علت بازجویی ذکر نشده بود قبل از برگزاری بیست وهفتمین نشست دوره ای شورای حقوق بشر در سازمان ملل که بحرین هم در آن حضور دارد به حقوقدانان و فعالان سیاسی تحویل دادند.
 
این احضاریه ها پس از ممنوع السفر کردن 3 حقوقدان بحرینی از ترس حضور آنها در نشست های بین المللی ارسال شد.
 
چند روز پیش سید هادی الموسوی رئیس اداره آزادی و حقوق بشر جمعیت الوفاق، حسین رضی عضو مرکز حقوق بشر بحرین و سیدشرف الموسوی رئیس جمعیت شفاف بحرین از سوی رژیم آل خلیفه احضار ودستگیر شدند علاوه براین نضال السلمان مسئول روابط خارجی مرکز حقوق بشر بحرین و ابتسام الصائغ عضو سازمان صلح دمکراتیک و حقوق بشر نیز دستگیر و گذرنامه وی پس از بازگشت از سی و چهارمین نشست شورای حقوق بشر توقیف شد.
 
براساس گزارش سازمان های حقوقی محلی وبین المللی، اقدام رژیم آل خلیفه در حمله به حقوقدانان قبل از برگزاری جلسه حقوق بشر سازمان ملل چیز جدیدی نیست وزارت کشور اخیرا با وضع موانع بسیار دهها مدافع حقوق بشر را به بهانه های مختلف تجمع و ابراز عقیده دستگیر و یا ممنوع السفر کردند.
 
براساس گزارش های رسیده رژیم آل خلیفه از نوامبر (آبان‌) گذشته تاکنون 24 حقوقدان وفعال سیاسی را بازجویی وممنوع السفر کرده است.
 
التاجر وکیل بحرینی درمصاحبه مطبوعاتی گفت تاکنون دستکم 38 شخصیت حقوقی و سیاسی بدون دلیل ممنوع السفر شده اند.
 
بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران ناشی از نارضایتی های عمومی مواجه است.
https://taghribnews.com/vdcdj90xsyt09f6.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی