تاریخ انتشار۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 201986
نماینده پارلمان افغانستان:

وحدت مسلمین یک استراتژی مهم است

نماینده پارلمان افغانستان با تأکید بر اینکه اشتراکات دینی و مذهبی یکی از عوامل اتحاد مسلمین است، گفت: وحدت مسلمانان جهان یک استراتژی مهم است.
وحدت مسلمین یک استراتژی مهم است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"محمد اکبری" نماینده پارلمان افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارسی در رابطه با اهمیت برپایی ششمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: برپایی این اجلاس از این جهت اهمیت دارد که مسئله وحدت بین مسلمانان جهان یک استراتژی مهم است.

وی اظهار داشت: هر‌گاه مسلمانان به مسئله وحدت توجه کردند، به عزت و اقتدار دست یافتند و هرگاه به آن بی‌توجهی کردند دچار تفرقه قومی، ذلت، عقب‌ماندگی، توهین، غارت و استعمار بین‌المللی شدند.

اکبری افزود: وحدت کلمه و داشتن ایمان راسخ به وحدانیت خدا تزلزل ناپذیر است، هرگاه که اقوام مختلف با هم متحد شوند قدرتی به دست می‌آورند که حتی استعمارگران از آنها تبعیت می‌کنند. وی تصریح کرد: تفرقه مسلمانان به ذلت مبتلا می‌کند در صورتی که خدا بندگان خود را به وحدت تشویق کرده است.

نماینده پارلمان افغانستان با تأکید بر اینکه اسلام بر اساس کلمه توحید بنا شده است، اظهار داشت: خدا شریک ندارد و وحدت بین مسلمانان امری مهم و ضروری است.

وی با اشاره به اشتراکات قومی و مذهبی دو کشور ایران و افغانستان گفت: در مدت تاریخی کمتر از 300 سال قبل دو ملت ایران و افغانستان یک کشور بوده‌اند که بعد از آن کشور افغانستان شکل گرفت.

این فرمانده سابق نیروهای جهادی افغانستان، مسئله امنیت دو ملت ایران و افغانستان را وابسته به یکدیگر دانست و اظهارداشت:دو کشور دارای اشتراکات فرهنگی هستند و امیدوارم مناسبات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دو کشور بیش از گذشته در مسیر دوستی بین دو ملت افزایش یابد.
 
https://taghribnews.com/vdcdjf0x9yt0zn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی