تاریخ انتشار۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 281285
//حج؛ محور وحدت اسلامی//(19)

بُعد مهم حج پیوند مسلمانان است/ جهل، عامل سوء تفاهمات بین فرق اسلامی و مذاهب

تنا – مجلس شورای اسلامی
عضو فراکسیون تقریب مذاهب مجلس گفت: بسیاری از سوء تفاهمات بین فرق اسلامی و مذاهب به این خاطر ایجاد می شود که مسلمانان شناخت و اطلاع دقیقی از یکدیگر ندارند.
بُعد مهم حج پیوند مسلمانان است/ جهل، عامل سوء تفاهمات بین فرق اسلامی و مذاهب
جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب گفت:حج یکی از فرایض دین اسلام و یکی از ارکان اعتقادی همه مسلمانان است و کنار جهاد، نماز، روزه، حج نیز یک فریضه ای واجب است که هر کسی به استطاعت مالی می رسد باید این فریضه را به جا آورد.
 
نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بُعد مهم حج پیوند مسلمانان است. مسلمانان در طول روز 5 بار برای نماز جماعت، هفته ای یک بار برای نماز جمعه و سالی یک بار برای به جای آوردن مناسک حج گرد هم جمع می شوند تا اتحاد و همدلی خود را به نمایش بگذارند و درک بهتری از یکدیگر به دست آورند.
 
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس ادامه داد:حج این فرصت را در اختیار همه فِرق و مذاهب قرار می دهد تا با دیدگاه های هم آشنا شوند و ذهنیت های منفی که ساخته و پرداخته رسانه ها و دشمنان جهان اسلام است را برطرف کنند و از طریق دیالوگ به همفکری بهتری دست یابند.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم ایران در ابعاد سیاسی، حرف های مهمی برای بیان دارند،گفت: چالش ها و تنش های فکری میان شیعیان و اهل سنت وجود دارد که حج می تواند این ظرفیت را در اختیارمسلمانان ایران قرار دهد تا با دنیای غیرشیعه آشنا شوند و هم اهل سنت جهان با تفکرات شیعیان ایران آشنا شوند، این آشنایی متقابل می تواند به همگرایی بیشتر کمک کند.
 
عضو فراکسیون تقریب مذاهب مجلس گفت: حج برای مسلمانان ایران راهی برای رساندن پیام انقلاب اسلامی است. حدود چهار دهه از انقلاب می گذرد و ملت ایران بر پایه این انقلاب به استقلال سیاسی و اقتصادی دست یافته اند. به وسیله حج می توانیم پیام انقلاب خود را به مسلمانان جهان برسانیم، زیرا علیه انقلاب ما فضای تخریبی زیادی در جهان اسلام ایجاد شده است.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: حج فرصت خوبی است تا واقعیت انقلاب نه از طریق سفیران و دیپلمات های رسمی، بلکه از طریق مردم عادی به گوش ملت های مسلمان برسد.
 
وی تصریح کرد:برای همه فرق اسلامی اهل بیت پیامبر (ص) جایگاه ویژه ای دارند و محبت اهل بیت(ع) جزو اصول اعتقادی همه مسلمانان است که قائل به احترام اهل بیت(ع) هستند.
 
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: حج به مسلمانان نشان می دهد که جهان اسلام برداشت های متعدد، متکثر و متنوع از یک راه واحد است.همه مسلمانان می خواهند خداوند، پیامبر (ص) و خاندان او را دوست داشته باشند و انسان های نیکی باشند.
 
وی ادامه داد:حج یک نعمت الهی و هدیه خداوند به مسلمانان است. در حج مسلمانان کینه ها و دشمنی ها را با لباس واحد، مناسک واحد، در سرزمینی خدایی و با طواف دور کعبه کنار گذاشته و همدلی ها را افزایش می دهند.
 
رحیمی گفت: متاسفانه کشورهای اسلامی در مناسک حج با علم، پرچم، نشانه، باورها و دیدگاه های خود وارد می شوند و متوجه نیستند که اصل حج در از بین رفتن تفاوت ها و ایجاد یکدلی هاست و در واقع حج نمادی از توحید در جهان اسلام است.
 
عضو فراکسیون تقریب مجلس تاکید کرد: امیدواریم حج این ظرفیت را ایجاد کند تا جلوی افراط برخی گروه های اسلامی گرفته شده، همدلی ها بیشتر شده و عدم شناخت فرق اسلامی از هم کاهش یابد و جهان اسلام به سمت ایجاد ید واحده سوق یابند.
 
https://taghribnews.com/vdcdjf0xkyt0jx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی