تاریخ انتشار۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : 283788
​دیده بان حقوق بشر اعلام کرد:

ایجاد نفرت از سایر ادیان در متون درسی عربستان

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد متون درسی و آموزشی عربستان در بردارنده مطالبی است که دانش آموزان را به نفرت در برابر ادیان و دیگر آیین های اسلامی تشویق می کند.
ایجاد نفرت از سایر ادیان در متون درسی عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دیده بان حقوق بشر در گزارش روز گذشته خود اعلام کرد متون درسی و آموزشی عربستان دربردارنده مطالبی است که دانش آموزان را به نفرت در برابر ادیان و دیگر آیین های اسلامی تشویق می کند و این متون به گونه ای است که به مؤسسات دینی صوفی و شیعی اهانت می کند.

این سازمان افزود: پس از بازبینی کامل کتاب های درسی دینی رایج در مدارس آموزش و پرورش عربستان در سال تحصیلی 2016ـ2017 به این نتیجه رسیده ایم که برخی از مطالب این کتاب ها به ترویج خشونت و تعصب مبتنی بر اتفاقات 11 سپتامبر می پردازد که این مطالب همچنان در کتاب های عربستان موجود است و این در حالی است که مسئولان عربستان مدعی هستند زبان تعصب را در متون خود از بین برده اند.

"سارة ویتسن" مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر گفت: در مدارس عربستان دانش آموزان از کلاس اول یاد می گیرند که به تمام پیروان ادیان و مذاهب فکری دیگر با دیده نفرت بنگرند و این آموزش نفرت در هر سال میان آنها تقویت می شود.

وی همچنین گفت: اهانت به ادیان و مذاهب دیگر توسط دولت عربستان و ممنوع بودن انجام شعائر دینی و مذهبی پیروان ادیان دیگر در این کشور می تواند مردم عربستان را به خشونت و تبعیض علیه پیروان ادیان و مذاهب تشویق کند، اما قانون حقوق بشر از چنین کشورهایی انتظار دارد هرگونه دعوت به خشونت قومی، نژادی و دینی را ممنوع کنند.

ویتسن در پایان گفت: مسئولان عربستان باید دست از تحقیر اعتقادات شخصی دیگران بردارند و متون درسی مدارس خود را نیز اصلاح کنند.
https://taghribnews.com/vdcdjs0xjyt0j56.2a2y.html
مرجع : حوزه نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی