تاریخ انتشار۱۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۵:۴۴
کد مطلب : 282888
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه:

​کشتار مسلمانان کشور میانمار یک موضوع جهانی است/ برگزاری راهپیمایی اعتراضی نسبت به کشتار مسلمانان میانمار در آذربایجان غربی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: موضوع کشتار مسلمانان کشور میانمار به یک موضوع جهانی تبدیل‌ شده است لذا نباید در قبال این جنایات سکوت اختیار کرد.
​کشتار مسلمانان کشور میانمار یک موضوع جهانی است/ برگزاری راهپیمایی اعتراضی نسبت به کشتار مسلمانان میانمار در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: مجامع بین المللی، کسانی که دم از انسانیت و دفاع از حقوق بشر می زنند و رهبران کشورهای اسلامی باید این رویه را تغییر داده و در دفاع از مظلومان تلاش کنند و از خواب غفلت بیدار شوند.

وی افزود: سکوت در قبال جنایات نشان می دهد که تمامی این عوامل با استکبار و بیگانگان هم مسیر هستند تا نسل کشی مسلمانان را ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی متذکر شد: مدعیان حقوق بشر نه تنها در مقابل قتل‌عام مسلمانان میانمار سکوت اختیار کرده اند بلکه به یکدیگر جایزه صلح نوبل اهدا می‌کنند که همه اینها نشان می دهد نمی‌توانند از حقوق مسلمانان دفاع کنند.

وی اذعان کرد: مسئله ی عجیبی است که بشر از یک سو ادعای حقوق بشر دارد و ادعا دارد که نه تنها حقوق انسان ها بلکه از حقوق حیوانات هم دفاع می کنیم، اما در مقابل چشم آن ها هزاران مسلمان اعم از زن و مرد و کودک را آتش بزنند و بسوزانند، یک نفر به این نقض حقوق بشر اعتراض نکند.

امام جمعه ارومیه متذکر شد: تکفیری‌ها زائران امام حسین‌(ع) را به دلیل علاقه به این امام بزرگوار کافر خوانده و حکم به کشتن آنها می‌دهند حال چرا همان تکفیری‌ها، بودائی‌ها را به جرم کشتن مسلمانان کافر ندانسته و از آنان انتقام نمی‌گیرند و چرا تکفیری‌ها تنها کشتن مسلمانان را جایز دانسته و کاری با دشمنان مسلمانان ندارند.

وی خاطرنشان کرد: کجا هستند همان‌هایی که ادعای خادمی حرمین شریفین را دارند و آنان چرا برای تکفیری‌های کشته شده سوریه و عراق عزاداری می‌کنند اما زنده به آتش انداخته شدن مسلمانان میانمار را نمی بینند.خداوند هر چه زودتر کشورهای اسلامی را از شر چنین سردمدارانی نجات دهد.

بر اساس این گزارش در سراسر شهرستان های استان آذربایجان غربی روز جمعه راهپیمایی اعتراضی نسبت به کشتار مسلمانان میانمار برگزار شد و مردم جای جای استان در حمایت از مسلمانان میانمار به خیابان ها آمدند.

نمازگزاران در این راهپیمایی اعتراض خود را نسبت به کشتار بیرحمانه مسلمانان میانمار اعلام داشتند و خشم و انزجار خود را نشان دادند.

راهپیمایان با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل  خشم و انزجار خود را نسبت به کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار اعلام داشتند.
https://taghribnews.com/vdcdjx0xjyt0jj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی