تاریخ انتشار۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۹
کد مطلب : 266651
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی عنوان کردند

​وحدت ملی تضمین کننده امنیت و خنثی کننده توطئه های دشمنان است

ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی با تاکید بر حفظ یکپارچگی در جهان اسلام، وحدت ملی را تضمین کننده امنیت و خنثی کننده توطئه های دشمنان عنوان کردند.
​وحدت ملی تضمین کننده امنیت و خنثی کننده توطئه های دشمنان است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: امروز وحدت میان مذاهب اسلامی یک اصل ملی و نقشه راه است که باید بر مبنای آن حرکت کنیم.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در جهان اسلام هیچ تفاوت و تبعیضی میان گروه ها، فرقه ها و مذاهب مختلف وجود ندارد از این رو ضروری است از هرگونه اختلاف افکنی میان مسمانان جلوگیری شود.

وی حفظ وحدت میان مسلمانان را رمز پیروزی آنان در جامعه جهانی عنوان و تصریح کرد انسجام و همبستگی از تفرقه افکنی دشمنان جلوگیری می کند.

بیضاوی اضافه کرد: ملت ما با بهره مندی از تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری هدایت می شود، تدابیری که به واقع موجب وحدت و حفظ انسجام میان مذاهب جامعه است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه، پیامبر(ص) را منادی وحدت و رحمت دانست و افزود: پیامبر گرامی اسلام نعمت بزرگی از سوی خداوند برای بندگانش است وبه عنوان محور وحدت و همدلی در بین مسلمانان قرار دارد.

مسلمانان از دشمنان اسلام عبرت بگیرند

امام جمعه اهل سنت شهرستان تکاب گفت: مسلمانان از دشمنان اسلام باید عبرت بگیرند که چگونه علیه مسلمانان متحد شده اند.

ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: جهان اسلام امروز نیاز به همدلی و همبستگی دارد و ضروری است مسلمانان علیه جهان کفر، شرک، نفاق و دورویی متحد و یکپارچه باشند.

وی با اشاره به روز پاسدار، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از انقلاب و خنثی سازی توطئه های دشمنان نقش بی بدیل و موثری ایفا کرده است.

امام جمعه اهل سنت تکاب در ادامه سخنان خود بر پرهیز از دروغ‌گویی تاکید و تصریح کرد: دروغ گویی از گناهان کبیره، آفت های خطرناک و زیان آوری است که در قرآن کریم نیز وعده عذاب اخروی برای آن ذکر شده و نشانه‌ای بر بی‌ایمانی افراد دانسته شده است.

مرادی اضافه کرد: دروغ ادعای باطلی است که گوینده به عمد آن را به عنوان حقیقت بیان می کند.

امام جمعه اهل سنت تکاب ادامه داد: دروغ عقده حقارت و خودکم بینی انسان دروغگو و ویران کننده ایمان است که روزی انسان را کم می کند.

ایران اسلامی پرچمدار حقوق انسانی است

امام جمعه اهل سنت شهرستان شاهین دژ گفت: ایران اسلامی پرچمدار حقوق انسانی است و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، سوریه، عراق، بحرین و هر نقطه ای که مردم مظلوم واقع شده اند از مصادیق بارز این مهم است.

ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: برای شناساندن انقلاب اسلامی ایران به جهان نیازمند شناخت دقیق ارزش های اسلامی، اتحاد و یکپارچگی مسلمانان و مقابله با جریانات افراطی و تکفیری هستیم.

وی با بیان اینکه مبارزه، اتحاد، الفت و وحدت ملی تضمین کننده امنیت کشور و خنثی کننده هر توطئه ای است، افزود: این انقلاب و نظام به سادگی به دست نیامده است لذا پاسداری و حمایت از آرمان های انقلاب و ناامیدی دشمنان وظیفه تک تک آحاد ملت ایران است.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ ادامه داد: مردم ایران از گذشته تا امروز با حفظ ایمان در مقابل تفکرات غلط دشمنان ایستادگی کرده و خواهند کرد.

بالقچی در ادامه سخنان خود گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه نشانگر حمایت نظام استکباری از گروه های تکفیری است.

وی افزود: جهان اسلام باید بداند که استکبار درصدد زیرپا گذاشتن حقوق مسلمانان به هر بهانه ای هستند که این تفکر غلط نزد اسلام و مسلمانان منفور است.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ با تبریک ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهار داشت: امام حسین(ع) با حرکت تاریخی خود اسلام و مسلمین را در برابر دشمنان اسلام زنده نگه داشت.

وی با اشاره به اینکه پاسداری و پاسدار بودن یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: نامگذاری روز ولادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار مایه افتخار و مباهات برای پاسداران غیور کشور است.

بالقچی به انتخابات پیش رو نیز اشاره و اضافه کرد: انتخابات یک وظیفه و تکلیف است و همه ما باید به وظیفه شرعی و دینی عمل کنیم چرا که با حضور یکپارچه مردم در صحنه انتخابات دشمنان نظام جمهوری اسلامی توانایی های خود را از دست می دهند.

وی خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، انتخابات یک وسیله چندمنظوره برای نظام است ضمن اینکه یکی از مظاهر مهم حضور مردم در صحنه است.

کارگران مهمترین عامل در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

امام جمعه شهرستان پیرانشهر با گرامیداشت هفته کارگر گفت: کارگران مهمترین عامل در تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه تولید و اشتغال مدنظر مقام معظم رهبری هستند.

ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی برعهده کارگران است و زحمات و تلاش آنها در امر مهم خودکفایی و تولید اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه مقام کارگر در آموزه‌های دین اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است، افزود: هیچ چیز چون تنبلی، کسالت و کار نکردن مذمت نشده و بالاترین مدح‌ها درباره کار و تلاش است.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر موضوع دیگری بود که امام جمعه پیرانشهر اشاره کرد.

محمودی با بیان اینکه در قانون اساسی به آزادی مردم اهمیت داده شده است، اظهار داشت: برگزاری انتخابات نشان دهنده حاکمیت مردم سالاری دینی است.

وی افزود: انتخابات یکی از اساسی ترین مسائل کشور بوده و حضور حداکثری مردم در آن عزت، اقتدار و شوکت کشور و ملت ایران را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه پیرانشهر با دعوت از مردم به حضور گسترده و با شکوه در صحنه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: حضور حداکثری اصل مهمی در برگزاری انتخابات کشور است و ملت ایران یک بار دیگر با حضور حماسی خود در این دوره از انتخابات دشمنان نظام و اسلام را مایوس خواهند کرد.

وی تاکید کرد: مسئولان جدا از مردم نیستند و دشمن از این می ترسد که مردم در راس کار باشند.

اتحاد و همدلی باعث ترقی اسلام و مسلمانان می شود

امام جمعه شهرستان اشنویه گفت: وحدت، اتحاد و همدلی رمز موفقیت و پیشرفت جامعه و باعث ترقی اسلام و مسلمانان می شود.

ماموستا محمد خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: دیدگاه اسلام و اتفاق نظر علمای شیعه و سنی این است که هر کس به مقدسات اسلام و خاندان پیامبر اهانت کند نه شیعه است و نه سنی بلکه مزدور دشمن است.

وی همگان را به رعایت تقوی الهی توصیه کرد و اظهار داشت: ضروری است آحاد مردم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه ویزه ای داشته باشند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به عواقب شایعه پراکنی اشاره کرد و افزود: شایعه و شایعه پراکنی از نگاه دین اسلام و احادث نبوی بسیار مذموم و ناپسند است. 

امام جمعه شهرستان اشنویه ادامه داد: شایعه عامل ایجاد هرج و مرج در جامعه، باعث نابود کردن نظم اجتماعی، ایجاد فساد اجتماعی، عامل درگیری و نزاع اجتماعی، خونریزی و قتل عام مردم می شود.

خاتمی اضافه کرد: شایعه همان وسوسه های شیطانی است که در طول تاریخ اسلام وجود داشته است به طوری که منافقان حتی درباره مادر مومنان نیز شایعه درست کردند و به ناموس پیامبر تهمت زدند که چنین افراد مزدور دشمن هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر انسانی با ایجاد شایعه به مسلمانی تهمت بزند خداوند متعال روز قیامت در بدترین شرایط او را بازخواست خواهد کرد، انسان عاقل نباید بدون علم و یقین شایعه درست کند، شایعه عواطف و محبت را در بین انسان ها از بین می برد و جایی که شایعه باشد رحمت خدا از آنجا دور است.

خاتمی همچنین از تلاش ها و خدمات ارزشمند راهنمایی و رانندگی در ایجاد نظم و انضباط اجتماعی و عبور و مرور و حمل و نقل درون شهری و کمک دویست میلیون ریالی کمیته امداد حضرت امام خمینی به مسجد جامع اشنویه تقدیر و تشکر کرد.

مهمترین دستورات پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم یکپارچگی بین مسلمانان است

امام جمعه شهرستان بوکان گفت: حضرت محمد (ص)اسوه مهربانی‌ها و خوبی‌ها هستند و یکی از مهمترین دستورات پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان جهان اسلام است.

ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اگر سیره پیامبر گرامی اسلام در جامعه پیاده شود ما جامعه ای بسیار سالم و دینی خواهیم داشت.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سپاه پاسداران یادگار ارزشمند امام راحل برای حراست از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی است.

خلیفه‌زاده اضافه کرد: سپاه پاسداران تاکنون در خنثی سازی توطئه های دشمنان نقش موثری را ایفا کرده است.

به گفته وی حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب افراد اصلح ضروری است.

امام جمعه شهرستان بوکان ادامه داد: حضور حداکثری در پای صندوق های رای باعث ناامیدی دشمن می شود که البته انتخاب فرد اصلح نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه واقع شود.

خلیفه زاده حضور حداکثری در انتخابات را نشانه اتحاد و همبستگی عنوان کرد و گفت: این امر به نفع ما و به ضرر دشمنان است و با اتحاد ما، چشم سلطه‌گران و یاوه‌گویان جهانی کور می‌شود.

مسلمانان باید بصیرت دینی داشته باشند

امام جمعه موقت شهرستان مهاباد گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، مسلمانان باید بصیرت دینی داشته باشند و تمام قدرت و توان علمی و رزمی خود را در مقابل استکبار به ویژه استکبار بزرگ جهانی به سرکردگی آمریکا به کار گیرند تا بتوانند با اقتدار و عظمت زندگی کنند.

ماموستا یحیی اسماعیلی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: مستکبران بزرگ ترین دشمن دین در طول تاریخ بوده و هستند.

وی افزود: مسلمانان زمانی می توانند به اسلام و مقام بزرگ اسلامی نائل آیند که در مقابل ترفندهای دشمنان آمادگی داشته باشند.

اسماعیلی با اشاره به انتخابات پیش رو، تصریح کرد: در قرآن کریم و احادیث وارده از پیامبر عظیم الشأن(ص)، ائمه اطهار(علیهم السلام) و بزرگان، بارها بر لزوم مشورت و شورا در کارها تأکید شده است.

امام جمعه موقت شهرستان مهاباد با اشاره به آیه ای از قرآن کریم " وامرهم شورا و بینهم ...و تعاونو علی البر و التقوی " مبنی بر جایگاه شورا در قرآن گفت: با امر مشورت با اهل علم و دانش می توان بهترین راه حل را برای مشکلات پیدا کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه اسلام بر مدیریت و شایسته سالاری در مدیریت تاکید فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: آنچه در رفاه و آبادانی مملکت تاثیر فراوانی دارد، مدیریت است.

وی یادآور شد: ضروری است برای پست های مهم و حساس در بخش های مختلف نظامی، اجتماعی، قضایی و اقتصادی افراد شایسته انتخاب کنیم چرا که در این صورت مشکلات جامعه حل می شود.

امام جمعه موقت شهرستان مهاباد تخصص دینی، عقلی، توانمندی، اقتدار، امین بودن، صداقت و قناعت را از ویژگی های مدیران شایسته عنوان کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcdk90xfyt0996.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی