تاریخ انتشار۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۴
کد مطلب : 256850
امام جمعه گرگان:

آیت الله رفسنجانی برای عظمت انقلاب رنج بسیاری را متحمل شد

تنا - گلستان
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، امام جمعه گرگان، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه عظمت انقلاب و کشور زحمت و رنج بسیار دید و از کسانی بود که انقلاب را با تمام وجود خود چشید و لمس کرد.
آیت الله رفسنجانی برای عظمت انقلاب رنج بسیاری را متحمل شد
«آیت الله سید کاظم نورمفیدی»، در خطبه های نمازجمعه شهر گرگان، افزود: وقتی ایشان از زندان آزاد شد، دوستان برای دیدن او رفتند و از ایشان پرسیدند بر شما چه گذشت؛ یک مورد ایشان نقل کردند که «شبی تا صبح من را در شب های سرد زمستان شکنجه می کردند تا اسامی مورد نیاز آن ها را اعتراف کنم»، او را زیر شکنجه له کردند ولی ایستاد و حاضر نشد کسی را معرفی کند.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: همانطور که حضرت امام (ره) درباره مرحوم شهید بهشتی فرمودند که «مظلوم زیست و مظلوم از دنیا رفت»، مرحوم آیت الله هاشمی هم مظلومانه پای انقلاب با همه سختی ها ایستاد؛ ولی متاسفانه اواخر بعضی ها حریم این شخصیت بزرگ را شکستند.
وی ادامه داد: آن هایی که علیه آقای هاشمی رفسنجانی توهین کردند، قلم زدند و تهمت وارد کردند، فردای قیامت چه جوابی خواهند داد.
به گفته وی؛ آیت الله هاشمی با همه ناملایمتی هایی که اواخر دید حاضر نشد یک لحظه از انقلاب دور شود؛ زیرا او مرد انقلاب بود و انقلاب را با تمام وجود دوست داشت.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه او نه تنها به فکر ایران، بلکه به فکر جهان اسلام بود، گفت: در روزهای انقلاب در حمایت از مردم مظلوم فلسطین کتاب فلسطین را درباره انقلاب فلسطین نوشت.
وی، افزود: انقلاب برای این بود که کشور مستقل و آزاد شود و این کم سرمایه ای نیست، هر زمان ما عزت و انقلابی به دست آوردیم دوباره به جای اول برگشتیم که انقلاب مشروطه یکی از آن نمونه ها است.
به گفته وی؛ باید سعی کنیم با وحدت و همدلی مشکلات را از مسیر راه برداریم، انقلابیون اصلی امکان ندارد از انقلاب انحرافی پیدا کنند و نسل جوان باید بیدار باشد و نگذارد تبلیغات سوء اثر بگذارد.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب درباره این شخصیت بزرگ، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، در پیامی که درباره ارتحال ایشان دادند پرده از حقایقی برداشت و نشان داد که دهان یاوه گویان باید بسته شود.
وی، ادامه داد: فتنه گران به دنبال جدایی هاشمی از رهبری بودند؛ ولی به بیان شخص رهبر معظم انقلاب، هیچ یک از وسوسه خناسان باعث نشد از علاقه بین هاشمی و رهبر معظم انقلاب کاسته شود.
به گفته وی؛ نسل جوان با شناخت مبارزات انقلاب آگاه باشند که این انقلاب به سادگی به دست نیامده و سرمایه های زیادی را در این راه از دست داده است.
 
https://taghribnews.com/vdcdk90xzyt0kj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی