تاریخ انتشار۲۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۲
کد مطلب : 238355
سازمان بهداشت جهانی:

اوضاع انسانی در سودان جنوبی نگران کننده است

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد: اوضاع انسانی در سودان جنوبی نگران کننده است.
اوضاع انسانی در سودان جنوبی نگران کننده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "طارق جاساروویچ" در این بیانیه اعلام کرد: به دنبال حملات مسلحانه اخیر در "جوبا" پایتخت سودان جنوبی، در چهار روز گذشته، دست کم 300 نفر کشته و 42 هزار شهروند از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

وی ادامه داد: هنوز آمار دقیقی از تعداد زخمی شدگان در درگیری های اخیر به دست نیامده است.

بنابر آمار آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد تاکنون 835 هزار تبعه سودان جنوبی آواره و در کشورهای همجوار ساکن شده اند.

این در حالی است که پیشتر آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد یادآور شده بود:کمبود بارندگی و خشکسالی شدید و متعاقبا گرسنگی پناهجویان، اصلی ترین مشکل در سودان جنوبی است؛ علاوه بر آن خطر حملات مسلحانه شورشیان در راه های مواصلاتی نیز از دیگر چالش های پیش رو است.

پیشتر"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل، خواستار اعمال تحریم علیه مقام های طرف های درگیر و نیز تقویت عملیات نیروهای پاسدار صلح این سازمان در سودان جنوبی شده بود.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: زمانی که دولت توان حمایت از مردمش را ندارد و یا نمی خواهد از آن ها حمایت کند و طرف های درگیر به قیمت جان مردم به دنبال منافع خود هستند، جامعه بین المللی در این رابطه مسئول است.

این در حالی است که تبادل آتش و حملات مسلحانه میان نیروهای جنبش آزادی خلق سودان و نیروهای دولتی در بیرون از محوطه کاخ ریاست جمهوری این کشور، موجی از ناامنی، ترس و نگرانی را به این کشور بحران زده بازگردانده است.

بر اساس گزارشات رسمی، حملات مسلحانه نیروهای جنبش آزادی خلق سودان و نیروهای دولتی تا بعدازظهر دیروز جمعه ادامه داشت.

تاکنون ده ها هزار نفر در خشونت های این کشور آفریقایی کشته شده و نزدیک به دو میلیون نفر آواره شده اند؛ حدود پنج میلیون نفر از شهروندان این کشور نیز برای ادامه حیات نیازمند کمک های فوری غذا هستند.
https://taghribnews.com/vdcdkj0xkyt0ss6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی