تاریخ انتشار۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 275958
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

​سمینار تعامل اقوام، ادیان و مذاهب در مطبوعات در ارومیه برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: سمینار تعامل اقوام، ادیان و مذاهب در مطبوعات مردادماه امسال در ارومیه برگزار می شود.
​سمینار تعامل اقوام، ادیان و مذاهب در مطبوعات در ارومیه برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی در گفت و گوی اختصاصی اظهار داشت: سمینار تعامل اقوام، ادیان و مذاهب در مطبوعات با هدف تحکیم و تقویت وحدت و همدلی بین پیروان ادیان، مذاهب و اقوام ایرانی و تقویت اتحاد ملی برگزار می شود.

وی افزود: اساس دین اسلام بر پایه کلمه توحید است، فرهنگ و تمدن ما بر اساس صلح، دوستی، انس و الفت پایه گذاری شده و دین اسلام دین همدلی، وحدت، اخوت و برابری است.

کریمی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی با تنوع قومیتی که دارد نماد همزیستی مسالمت آمیز اقوام و ادیان است، افزود: این استان، رنگین کمان قومیت ها و پیروان ادیان مختلف است که باید با همراهی رسانه ها از این ظرفیت مهم اجتماعی بیشترین بهره را برد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رنگین کمان قومیت هاست که وحدت و یکدلی خود را در عرصه های مختلف ملی و استانی بارها به نمایش گذاشته اند، افزود: برگزاری چنین همایشی با همراهی رسانه ها می تواند همگرایی ملی موجود در بین اقوام و پیروان ادیان در استان را تقویت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت قابل توجه سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها و با حضور پرشور اصحاب رسانه در این همایش، گام های بلندی را در وحدت بیشتر اقوام و پیروان ادیان برداریم.

سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها به اهتمام اصحاب رسانه از سال 84 در آذربایجان غربی برگزار می شود. 

آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمانی از اقوام و پیروان ادیان مختلف در کشور محسوب می شود به طوری که در این استان به ویژه شهر ارومیه اقوام ترک و کرد، به همراه پیروان ادیان اسلام و مسیحیت و آشوری و ارمنی ها در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
https://taghribnews.com/vdcdkk0xjyt05n6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی