تاریخ انتشار۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 154853
موسوی لارگانی در گفت و گو با تقریب:

اقتصاد مقاومتی بیانگرعدم وابستگی ما به کشورهای دیگراست/اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد اسلامی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی را می توان به عنوان الگو به سایر کشور های اسلامی ارائه کرد.
اقتصاد مقاومتی بیانگرعدم وابستگی ما به کشورهای دیگراست/اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد اسلامی است
"سید ناصر موسوی لارگانی" عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیرامون ارتباط اقتصاد مقاومتی با اقتصاد اسلامی به خبرنگار تقریب گفت: می توان در یک جمله اینطور عنوان کرد که اقتصاد اسلامی یعنی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد اسلامی.

وی افزود: وقتی در سیاست های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری اخیرا آنرا به سران سه قوا ابلاغ فرمودند دقیق شویم می بینیم که اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد اسلامی و بیانگر عدم وابستگی ما به کشور های دیگر است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر ما به نام گذاری هایی که مقام معظم رهبری برای سال های اخیر داشتند توجه داشتیم و به آن درست عمل می کردیم الان اقتصاد مقاومتی تقریبا به وقوع پیوسته بود و فقط نتیجه اش را شاهد بودیم نه اینکه تازه بعد از چند سال که مقام معظم رهبری تأکید بر مباحث اقتصاد داشته اند ما الان بیایم و شاهد ابلاغیه مقام معظم رهبری در این زمینه باشیم.

وی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی به این معنی نیست که بخواهیم مردم را تحت فشار و تنگنا قرار دهیم و بگوییم حالت انقباضی صد درصد که مردم زندگی سختی داشته باشند اصلا این طور نیست بلکه به این معنی است که مردم، دولت و ملت ما همه دست به دست هم دهند و تا آنجایی که در توان این مجموعه توانمند است وابستگی ها را به دیگر کشور ها کم کنند.

موسوی لارگانی تأکید کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا تولید داخل را رونق دهند و به تولید کنندگان کمک کنند چون با کمک به تولید کنندگان خیلی از مشکلات و معضلات دیگر حل می شود قطعا بحث اشتغال و بحث جلوگیری از خروج ارز از کشور برای واردات حل می شود.

وی پیرامون تبدیل کردن اقتصاد مقاومتی به عنوان یک الگو و ارائه آن به سایر کشور های اسلامی نیز گفت: قطعا می توان به مرحله ای رسید و اقتصاد مقاومتی را به عنوان الگو به سایر کشور های اسلامی ارائه کرد. الان می بینید انقلاب اسلامی ما برای کشور های دیگر در خیلی از زمینه ها الگو شده است اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه ای که از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شد اگر در کشور ما عملی شود قطعا برای سایر کشور های اسلامی نیز از آن الگو برداری می شود.

مصاحبه: محمد عسکری دوست
https://taghribnews.com/vdcdko0fsyt0kj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی