>> داعش، شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا را ثروتمند کرد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 214252

داعش، شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا را ثروتمند کرد

شرکت های اسلحه سازی آمریکا با فروش سلاح به گروه های تکفیری نظیر داعش و کشورهای درگیر با آن ها، سودهایی هنگفت به جیب زدند.
داعش، شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا را ثروتمند کرد

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)  به نقل از شبکه العالم شرکت های اسلحه سازی آمریکا با فروش سلاح به گروه های تکفیری و دولت های درگیر با آن ها، به سود کلانی دست یافتند که جان تازه ای به کالبد اقتصاد آمریکا دمید، اقتصادی که از مشکلات متعددی رنج می بُرد و بروز این جنگ ها، فرصت های شغلی فراوانی برای آمریکایی ها ایجاد کرد.

خبرگزاری رویترز با بیان اینکه شرکت های اسلحه سازی با تمام توان به کار افتاده اند، افزود: این شرکتها به سودهایی مازاد از طریق تامین مهمات برای کشورها و گروه های مسلحی هستند که با داعش درگیرند و آمار به دست آمده حاکی از سود پنج میلیارد دلاری این شرکتها درچند ماه گذشته است.

در این میان، با وقوع حملات پاریس، سهام شرکتهای اسلحه سازی آمریکا در بورس و فروش خارجی آن ها 36 درصد افزایش یافت تا آمار فروش این شرکتها از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به 46 میلیارد و 600 میلیون دلار برسد، این رقم، سال گذشته، 43 میلیارد دلار بود.

از سوی دیگر، فروش موشک ها و بمب های هوشمندِ آمریکایی نیز از سه میلیارد و 500 میلیون دلار به حدود شش میلیارد افزایش یافت.
برخی منابع نیز فاش کردند فرماندهان نظامی آمریکایی از شرکت لاکهید مارتین که سازندۀ موشک های هدایت شوندۀ هلفایر است خواستند که میزان تولیدِ این موشک ها را از ماهانه 500 فروند موشک به 650 فروند افزایش دهند. این موشک ها به عربستان و پاکستان صادر می شوند.

وزارت امورخارجه آمریکا هم که با بستن قراردادهای تسلیحاتی، اقتصاد این کشور را زیر و رو کرده است، قراردادی یک میلیارد و 29 میلیون دلاری با عربستان سعودی امضا کرد. با این قرارداد 22 هزار قطعه موشک انداز و بمب های هدایت شونده به عربستان فروخته شد و شرکتهای آمریکایی، میزان تولید خود از این گونه قطعات را  80 درصد افزایش دادند.

این آمار موجب شد برخی از مسؤولان از بهبود اوضاع اقتصادی در مناطقی که دارای کارخانه های اسلحه سازی هستند خبر دهند به ویژه برخی شهرها نظیر تروی که طرح هایی برای توسعۀ کارخانه های اسلحه سازیِ آن و افزایش شمار کارگرانش ارائه شد.
حقوق دانان بر این باورند که این موضوع، نقاب از چهرۀ پلیدِ سیاست غرب به طور کلی و به ویژه سیاست آمریکایی بر می اندازد. سیاستی که همواره سعی دارد اقتصاد این کشورها را بر پایۀ خون ملت های منطقه بسازد.
 
https://taghribnews.com/vdcdko0xxyt0fx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی