تاریخ انتشار۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 293156
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(10)

برای ایجاد تمدن نوین اسلامی باید بدون تعصب به تبیین آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) پرداخت/تاکید بر بیان اهداف شوم "تشیع انگلیسی"

تنا - استان قم
امام جمعه شهرستان هامون در استان سیستان و بلوچستان : برای ایجاد تمدن نوین اسلامی باید بدون تعصب به تبیین آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) پرداخت. همچنین منحصر نکردن آموزه های دینی به فرقه ای خاص و حتی مسلمین بسیار مهم است.
برای ایجاد تمدن نوین اسلامی باید بدون تعصب به تبیین آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) پرداخت/تاکید بر بیان اهداف شوم "تشیع انگلیسی"
فاجعه میانمار، تمدن نوین اسلامی، ضرورت تقویت وحدت در ایران و جهان اسلام موضوعاتی است که در مورد هر کدام می توان ساعتها بحث و گفتگو کرد . به همین منظور هم کلام شدیم با حجت الاسلام والمسلمین عزیز الله شیخ امام جمعه شهرستان هامون در استان سیستان و بلوچستان تا به صورت اجمالی ضمن بررسی این موارد پیشنهادات خود را در این زمینه ها ارائه کند .
 
با توجه به اینکه شما امام جمعه منطقه ای هستید که در آنجا شیعه و اهل سنت در کنار هم زندگی می کنند ؛  راهکار شما برای ایجاد وحدتی پایدار در منطقه چیست؟  

برای بهبود شرایط توصیه بنده وحدت رویه داشتن مجموعه های فعال در امور مذاهب اسلامی در سطح منطقه است.همچنین تشکیل جلسات هم اندیشی منظم بین علمای فریقین درسطح منطقه که برای تبیین وحدت عملی بسیار موثر است .

نکته مهم این است که حساب جریانات تند روی تکفیری ،سلفی ، وهابی ،...از عموم اهل سنت جداست .

و آخرین مورد هم ممانعت از حضورافراد تندرو است که به دلیل عدم شناخت حسساسیت های منطقه، وحدت را تضعیف میکنند ، اعم از سخنران ، مداح، جماعت تبلیغی و... .
 
به نظر شما چگونه می توان با استفاده از رهنمودهای قرآن کریم و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت (ع)  به ایجاد تمدن نوین اسلامی کمک کرد ؟

برای ایجاد تمدن نوین اسلامی باید بدون تعصب به تبیین آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) پرداخت. همچنین منحصر نکردن آموزه های دینی به فرقه ای خاص و حتی مسلمین بسیار مهم است ، چنانکه  خطاب بسیاری از آیات قرآن  به صورت «یا ایها الناس» می باشد. در نهایت باید بتوانیم درتعامل با پیروان سایر ادیان در چهار چوب شرع مقدس اسلام ،اصل حسن معاشرت را رعایت کنیم.
 
وحدت جهان اسلام همواره مورد تائید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قرار داشته و هر گونه ایجاد اختلاف از جانب ایشان نهی شده است . از طرفی مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بارها از تشیع انگلیسی یاد کرده اند و در مورد آن هشدار داده اند ؛ به نظر جنابعالی چگونه می توان به تبیین « تشیع انگلیسی » پرداخت ؟

پرهیز از بزرگنمایی این جریان، در کنار بیان اهداف شوم آنها اولین گام است . گام دوم وحدت رویه وحتی فتوای جامع مراجع درخصوص حرمت برخی از کارهای غیر شرعی ودوراز عقلانیت، مثل قمه زنی واختلاف بین شیعه وسنی است که این جریان ترویج میکنند. همچنین حضور مراجع در مناطق مختلف کشور وداشتن جلسات عمومی وتبیین اسلام ناب به عموم مردم نیز می تواند در تبیین این موضوع موثر باشد .و نهایتا آگاه نمودن فعالین فرهنگی، مثل هیئت های مذهبی، طلاب، مداحان و...نسبت به تفکرات سازمان دهی شده و خطر ناک این جریان.
 
با گذشت چند ماه از فاجعه میانمار اما مسلمانان این کشور همچنان در شرایط نامساعد بسر می برند، به نظر شما کشور های اسلامی و علمای جهان اسلام هر کدام چه وظیفه ای برای توقف فاجعه در میانمار به عهده دارند ؟ 

بنده برای توقف فاجعه میانمار چندین پیشنهاد دارم که به آنها اشاره می کنم:  استفاده از ظرفیت های جهانی کشورهای اسلامی برای فشارآوردن به دولت میانمار، در خواست تشکیل جلسه اضطراری  سازمان های منطقه ای و بین المللی مثل  سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی، صادر کردن بیانیه محکومیت و مطرح کردن آن به عنوان فاجعه انسانی ، حمایت مادی و معنوی از کسانی که با ساختن فیلم ومستند و نوشتن کتاب ومقالات به تبیین این فاجعه می پردازند، اعزام نماینده و کمک های انسان دوستانه به منطقه، استفاده از ظرفیت فضای رسانه ای و مجازی، فشار آوردن به دولت های خودشان جهت اتخاذ مواضع روشن در خصوص این فاجعه.
 
گفتگو و تنظیم : حسن باقری
 
https://taghribnews.com/vdcdks0x9yt0nf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی