تاریخ انتشار۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 282356
رئیس سازمان میراث فرهنگی در گرگان:

هر گردشگر خارجی یک هزار و 200 دلار ارز وارد کشور می کند

تنا - استان گلستان
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: به ازای هر گردشگر خارجی که از این سرزمین کهن و تاریخی بازدید می کند یک هزار و 200 دلار ارز وارد کشور می شود.
هر گردشگر خارجی یک هزار و 200 دلار ارز وارد کشور می کند
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «علی اصغر مونسان» شامگاه دوشنبه در آئین افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین‌ المللی فرهنگ اقوام که در سالن نمایشگاه های بین المللی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: صنعت گردشگری به طور طبیعی نقش بسیار بالایی در توسعه اقتصادی و ایجاد شغل دارد.

به گفته وی؛ امروز گردشگری بخاطر نقش بسیار مهم آن در اقتصاد ملی و ایجاد اشتغال به عنوان یک صنعت در جهان معرفی می‌ شود.

معاون رئیس جمهور با اذعان بر ظرفیت بالای استان گلستان در حوزه گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: همه مردم و مسئولان تلاش کنند تا استان گلستان به ایستگاه گردشگری تبدیل شود و شاهد افزایش اقامت گردشگران در این استان باشیم.

وی، افزود: استان گلستان نیز همانند بسیاری از استان‌های کشور از ظرفیت‌ گردشگری فوق‌ العاده‌ای برخوردار است که می‌ توان از صنعت گردشگری استان گلستان در حوزه توسعه گردشگری و ایجاد شغل استفاده کرد.

به گفته وی؛ با بهره مندی از ظرفیت‌ های بسیار خوب گردشگری در ایران می توان شاهد رونق صنعت گردشگری در کشور بود.

مونسان با بیان اینکه جایگاه ارزشمند گردشگری هنوز برای دولت و مجلس به خوبی تبیین نشده، ابراز کرد: با بخشی از ظرفیت‌های گردشگری می توانیم شغل ایجاد کنیم و تا عمق روستاها این اشتغال را نفوذ دهیم.

وی، ادامه داد: در دولت دوازدهم تلاش داریم که با اثر گذاری در حوزه اقتصادی کشور در ایجاد شغل نقش مهمی را ایفا کنیم.

به گفته وی؛ ایجاد شغل به نظر بسیاری از کارشناسان فقط از طریق صنعت امکان پذیر نیست و باید به سمت گردشگری و صنعت آی تی پیش رفت.

افزایش روابط اجتماعی باعث افزایش وحدت و دوری از تفرقه می‌ شود

استاندار گلستان نیز در این مراسم، گفت: هر مقدار روابط اجتماعی انسان ها بیشتر شود، این امر عاملی برای افزایش وحدت و همدلی و دوری از اختلاف و تفرقه می شود.

«حسن صادقلو»، افزود: وجود اقوام مختلف در کشور فرصتی طلایی و عاملی برای توسعه و پیشرفت است و برگزاری این جشنواره باعث شناسایی بهتر اقوام ایران زمین می‌ شود.

به گفته وی؛ در سایه شناسایی‌ بهتر اقوام می‌ توان روابط اجتماعی و فرهنگی بین استان‌ ها و کشورها را افزایش داد.

بالاترین مقام اجرایی دولت در استان گلستان، مبادلات اقتصادی و توسعه اقتصاد مقاومتی را از مزایای مهم و برکات
برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین دانست و گفت: با نگاه عالمانه و تحلیل فرهنگی و محتوایی فراوان اقوام می‌ توان به نقاط قوت بسیاری از فرهنگ‌ ها و اقوام در کشور دست یافت.

وی، ادامه داد: یکی از خلاء‌های فرهنگی ما نبود یک مدل شادی است و با این جشنواره ها می‌ توان مدل درست شادی با نماد حفظ تراز اسلامی، ملی و فرهنگ ایرانی را در اقوام ایران زمین پیدا کرد.

استاندار گلستان، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های فراوان گردشگری و صنایع دستی، استان گلستان می تواند ظرفیت بین‌المللی را برای جشنواره‌های مختلف ایجاد کند.

برگزاری این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی استان گلستان است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز در این مراسم، گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در استان، بزرگترین رویداد فرهنگی گلستان است.

«ابراهیم کریمی» افزود: حضور پرشور و استقبال گرم مردم استان در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام، باعث سربلندی و افتخار گلستان در میزبانی جشنواره شد.

به گفته وی؛ با توجه به پتانسیل بالای استان در بخش گردشگری، طبیعی، فرهنگی، تاریخی، مذهبی و اقوام، نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت و باید از این مواریث به شایستگی بهره مند شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اعلام اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند در جهت معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری بسیار مفید باشد، گفت: با برگزاری این چنین جشنواره هایی می توان نهایت بهره برداری را در جذب توریسم و گردشگر انجام داد.

جشنواره فرهنگ اقوام جشن بزرگی برای گلستان است

سفیر کشور ویتنام نیز در این مراسم، گفت: استان گلستان از معدود استان هایی است که از همه جاذبه های طبیعی برخوردار است.

«نکوئن تاگ»، ادامه داد: از حضور در استان زیبای گلستان و یازدهمین جشنواره بین‌ المللی فرهنگ اقوام بسیار خوشحال هستم.

به گفته وی؛ برگزاری یازده دوره جشنواره فرهنگ اقوام، موفقیتی بزرگ در برگزاری جشن و شادی مردمی در گلستان است.

 گفتنی است؛ در یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین که از 13 لغایت 16 شهریور ماه در محل نمایشگاه های بین المللی  گلستان و از 18 لغایت 20 شهریور در مجموعه ورزشی المپیک گنبد کاووس برگزار می شود، اقوام 22 استان کشور، آداب و رسوم، صنایع دستی، غذاهای محلی، موسیقی سنتی، جاذبه های گردشگری و آیین های ویژه خود را معرفی می کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcdkx0x9yt0js6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی