تاریخ انتشار۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 280259
//حج؛ محور وحدت اسلامی//(14)

موسم حج بهترین فرصت برای تشکیل حکومت واحد جهان اسلام است

تنا - استان گلستان
عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: فریضه عبادی – سیاسی حج موقعیت ها و فرصت های بی شماری نصیب مسلمانان می کند و تشکیل حکومت واحد جهان اسلام از بهترین این فرصت ها است.
موسم حج بهترین فرصت برای تشکیل حکومت واحد جهان اسلام است
«آخوند عبدالحی میرزاعلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: سه عامل قرآن، رسول اکرم (ص)و سیره و روش آن حضرت و حج می‌ تواند با به هم پیوند دادن مسلمین، سبب تقویت همبستگی و انسجام آنان شود.

به گفته وی؛ برای جلوگیری از پراکندگی مسلمانان از هر ملت و کشور، حج فراگیرترین عامل است، مراسم حج برای میلیون‌ها مسلمان مظهر تبلور هویت اسلامی و تجلی بخش برادری، وحدت و گردهمایی نیکان و پاکان و کنگره جهانی برای مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت آق قلا با اذعان بر جاودانه بودن آرمان‌های مطرح شده در حج، تصریح کرد: قدرت اجتماعی جهان اسلام برای همه عصرها و نسل ها در ایام حج به شکوه و نهایت عظمت خود می رسد.

وی، افزود: مسلمین در حج با رعایت تقوای الهی به تحکیم وحدت و اخوت اسلامی و ایجاد صفوف متحد در برابر دشمنان و تشکیل جبهه مستضعفان در برابر مستکبران بپردازند.

به گفته وی؛ حج مناسب ترین مجال برای حفظ و احیاء عزت و کرامت جامعه اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت اسلامیه میرزاعلی یلقی آق قلا، با بیان اینکه همبستگی مسلمانان در موسم حج
در سراسر جهان بی مانند است، گفت: اجتماع سالانه امت اسلامی در سرزمین وحی با حیات و پویایی مسلمین تا قیامت پیوند خورده است.

وی، ادامه داد: قرآن کریم حلال بسیاری از مشکلات جامعه انسانی از جمله جنگ، جهل و بی سوادی است، به همین خاطر حج بهترین فرصت برای احیای معانی و مفاهیم کلام حق الهی است و مسلمانان با مذاهب مختلف و با دیدگاه‌های مختلف و با تمسک به ارزش‌های این کتاب آسمانی، می‌ توانند با چالش‌های کنونی جهان مقابله کنند.

به گفته وی، نظام سلطه امروز برای مبارزه با اسلام و مسلمانان متحد شده اند و مسلمانان می توانند با درک مبانی و مفاهیم متعالی آیات روشنگر الهی و ایجاد همدلی، نقشه های دشمنان را خنثی نمایند.

آخوند میرزاعلی با تاکید بر اینکه با بهره گیری از ظرفیت عظیم حج می توان خدمات فراوانی به اسلام و مسلمین ارائه کرد، بیان کرد: اگر مسلمانان قدرت عظیم حج را درک کنند می توانند با برگزاری مراسم برائت از مشرکین، دشمنان اسلام را سرکوب نمایند.

وی، افزود: به اعتقاد یکی از اندیشمندان جهان مسیحیت: «وای بر مسلمانان اگر معنی حج را نفهمند و وای بر دیگران اگر مسلمانان معنی حج را بفهمند».

به گفته وی؛ رمز قدرت و عظمت اسلام و مسلمانان در فریضه عبادی – سیاسی حج نهفته است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcdkz0xnyt0jx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی