تاریخ انتشار۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 257192

بازداشت گسترده فلسطینی ها در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی 17شهروند فلسطینی از جمله چند نفر از اعضای برجسته حماس را در کرانه غربی بازداشت کردند.
بازداشت گسترده فلسطینی ها در کرانه باختری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اشغالگران صهیونیست  شب گذشته و صبح امروز هفت نفر از رهبران جنبش حماس را در رام الله بازداشت کردند؛ نظامیان صهیونیست همچنین دو اسیر آزاده به نام های شجاع درویش از پیرزیت و جهاد منصور کراجه از صفا در غرب رام الله را نیز بازداشت کردند.

چهار جوان فلسطینی نیز در منطقه بیتونیا در غرب رام الله و روستای بدرس، و منطقه کوپر و رنتیس از سوی نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

در استان الخلیل نیز یک جوان فلسطینی 18 ساله در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه الضهر که موازی شهرک کرمی تسور در جنوب بیت امر قرار دارد، بازداشت شد؛ نظامیان صهیونیست در هنگام یورش به این منطقه منازل چند نفر از فلسطینیان را نیز بازرسی کردند.

"محمد عیاد" فعال رسانه ای در این باره گفت: اشغالگران صهیونیست در همین منطقه به منازل ابراهیم عبدالحمید ابو ماریه و حسین مصطفی عبدالمعطی ابو ماریه یورش برده و این منازل را بازرسی کردند.

اشغالگران صهیونیست همچنین صبح امروز دوشنبه، یک دستگاه تراشکاری را در اردوگاه العروب در شمال الخلیل که به ادعای آن ها در ساخت سلاح های دست ساز از آنها استفاده می شود، توقیف کردند.  نظامیان صهیونیست تمام لوازم آن را از بین برده و دستگاه را نیز مصادره نمودند.

همچنین از فلسطین خبر می رسد که نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته بار دیگر، "محمد القیق" خبرنگار و اسیر آزاده فلسطینی را در ایست بازرسی شهرک "بیت ایل" واقع در شمال رام الله بازداشت کردند.

همسر القیق در گفتگو با خبرگزاری فلسطینی "شهاب" خاطر نشان کرد که نظامیان صهیونیست همسر او را بازداشت و به شهرک بیت ایل انتقال دادند.
 
این در حالی است که رژیم صهیونیستی اعضای خانواده های شهدای عملیات های مقاومتی انتفاضه قدس به نام های "مهند حلبی"، "حسن مناصره"، "ثائر ابو غزاله" و "حسین ابو گوش" را به همراه محمد القیق بازداشت کرده بود که آنها را آزاد کرد، اما القیق را به مقر پلیس در شهرک بیت ایل انتقال داد.
 
رژیم صهیونیستی این خبرنگار آزاده فلسطینی را در تاریخ 19 مه 2016 و پس از اعتصاب غذای 94 روزه در اعتراض به بازداشت اداری خود ، آزاد کرد.
 
در همین راستا، "فیحاء شلش" همسر القیق اعلام کرد که وی از همان لحظه بازداشت دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
 
القیق و تعدادی از اعضای خانواده های شهدای انتفاضه قدس دیروز یکشنبه راهپیمایی را در شهر بیت لحم برگزار کرده و خواستار آزادی پیکرهای شهدایی شدند که رژیم صهیونیستی آنها را نزد خود نگه داشته و از تحویل آنها به خانواده هایشان جلوگیری می کند.
 
https://taghribnews.com/vdcdn50xxyt0kf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی