تاریخ انتشار۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 211093
رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات:

مسیر ورود به توسعه رسانه است/ مردم ما انقلاب کردند تا موازین اسلام در این کشور معیار باشد

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اهمیت رسانه در جهان تاکید کرد: مسیر ورود به توسعه، رسانه است و برای یک کشور داشتن نهاد رسانه مهمتر از خود رسانه است.
مسیر ورود به توسعه رسانه است/ مردم ما انقلاب کردند تا موازین اسلام در این کشور معیار باشد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین "حسن روحانی" صبح امروز در سخنانی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها اظهار داشت: همانطور که نیازمند نهاد رسانه هستیم، نیازمند نظام مطبوعات شفاف و روشن و قوانین روشن هستیم. اگر قانون روشن باشد هر روز جمعی با بدست آوردن یک کلمه و جمله نمی توانند با آزادی مطبوعات بازی کنند.
 
وی با بیان اینکه" بدترین جوانمرگی، جوانمرگی مطبوعات و رسانه  است"، گفت: کلمه تعطیل و توقیف باید آخرین کلمات برای یک رسانه باشد؛ همه باید در برابر قانون یکسان باشند و دستگاه قضایی ما باید مامن جامعه و پایگاه امن مردم باشد.
 
رئیس جمهور توسعه بدون نقش آفرینی رسانه را ناممکن دانست و با اشاره به اینکه برخورد یکسان و قانونی با رسانه ها ضروری است، گفت: اگر مردم امیدوار نباشند اقتصاد مقاومتی و اهداف بلند مدت تحقق نمی یابد.
 
وی با تاکید بر اینکه " بی تردید مردم بیش از گذشته به نظام و آبادانی ایران علاقه مند هستند؛ شکاف افکنی در جامعه عملی ضد انقلابی است"، گفت: همیشه باید مراقب توطئه دشمنان بود اما سیاهنمایی و ترساندن مردم ، امنیت آفرین نیست.
 
رئیس جمهوری اضافه کرد: ما برای آگاه کردن مردم، نشریه و رسانه داریم؛ بعد هم عده ای ادعای انقلابی گری دارند؛ انقلابی بودن یعنی چه؟ انقلابی بودن یعنی اخلاق؛  مردم ما انقلاب کرده اند تا اخلاق اسلامی در این کشور حاکم شود. مردم ما انقلاب کردند تا موازین اسلام در این کشور معیار باشد.
 
روحانی ادامه داد: مردم ما انقلاب کردند تا خون، آبرو و اموال مردم محفوظ بماند، انقلابی بودن یعنی دروغ نگفتن. آنچه که من می فهمم این است انقلابی بودن یعنی به دیگران تهمت نزنیم، یعنی چهره بزرگان این نظام که در انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی کشور تلاش کردند را حفظ کردن.
 
وی اظهار داشت: انقلابی بودن یعنی به مردم امید دادن، یعنی به مردم اعتماد دادن؛ آیا از پایگاه یک بخش از حکومت به بخش دیگری از حکومت حمله کنیم، انقلاب و انقلابی گری است؟ یک وقتی می خواندیم در بعضی نوشته ها، هماهنگی راهبردی به عنوان یک اصل بسیار مهم برای وحدت جامعه و حکمرانی سالم ،حالا گاهی معکوس این جمله را مشاهده می کنیم، ناهماهنگی راهبردی؛ این بزرگترین خطری است که می تواند جامعه و کشور را تهدید کند.
 
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تمام مطبوعات و رسانه ها در برابر قانون باید یکسان باشند، اگر این گونه بود یعنی ما کشور انقلابی آن هم انقلاب اسلامی هستیم و اگر نبود، یعنی علیه یک انقلاب اخلاقی و اسلامی حرکت می کنیم.
 
روحانی با بیان اینکه دستگاه قضایی ما باید مامن جامعه باشد،گفت: هر چیزی اشکال داشته باشد، اگر نمک سالم باشد می شود جلوی فاسد شدن آن را گرفت اما اگر یک وقتی نمک فاسد شود خیلی کار سخت می شود.
 
وی تاکید کرد: دستگاه قضا پایگاه امن مردم است، همه مردم آن روزی که از همه اعم از دولت، روزنامه و حتی از عالم و استاد دانشگاه مایوس شوند، آنجایی که هیچ وقت، هیچ کسی نباید مایوس شود، باب عدل و درِ خانه قاضی است.
 
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: قاضی به عنوان مامن جامعه است؛ بسیار مهم است که جامعه ما این احساس را داشته باشند؛ احساس امنیت، احساس عدالت و احساس یکسانی در سراسر دستگاه های کشور.
 
روحانی ادامه داد: قوه مقننه،قوه مجریه و بویژه دستگاه قضا؛ اگر عدالت یکسانی در جامعه برقرار شد آن گاه برای آگاهی جامعه بهتر می توانیم از فکر و اندیشه بهره برداری و استفاده کنیم.
 
وی اضافه کرد: امروز تقریبا رسانه یک طرفه به سمت پایان یافتن است، رسانه ها دو طرفه است؛ مردم هم اظهار نظر می کنند نه در شبکه ها و سایت ها بلکه حتی کنار گیشه روزنامه فروشی با خریدن و نخریدنشان، اعلام نظر می کنند.
 
روحانی افزود: در این فضا باید رسانه های ما مسئولیت سنگین را بردوش خودشان احساس کنند؛ در شرایطی که ما امروز قرار گرفته ایم، در دو زمینه نیاز به امید داریم و القای امید در جامعه به دست مطبوعات،رسانه ها ، رسانه ملی، همه سایتها و فضای مجازی و حقیقی است.
 
وی اضافه کرد:ملت ما در این 26 ماه کار بزرگی را انجام داد، البته اقتصاد جامعه ما از قبل از انقلاب بیماری هایی داشت، بعد از انقلاب هم بیماری هایی داشت، تحریم بر آن بیماری به عنوان یک بیماری جدید افزوده شد.
 
رئیس جمهوری با بیان اینکه از سال های اولیه انقلاب، تحریم به صورت محدود و در سال های اخیر تحریم را به صورت وسیع داشتیم، گفت: معنای آن این نیست که اگر کسی بیماری قلبی دارد و این بیماری قلبی بسیار خطرناک است و ما توانستیم آن را درمان کنیم، بگوییم دست او نیز درد می کرد چرا خوب نشد؟ گردن او نیز درد می کرد چرا خوب نشد؟
روحانی افزود: اقتصاد ما بیماری های متعدد و مختلفی دارد، با برداشته شدن تحریم یکی از آن بیماری های صعب العلاج بسیار خطرناک برطرف می شود و این اقتصاد تحرک پیدا می کند اما معنای آن نیست که هیچ بیماری و مشکل دیگری وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: آنچه ما می توانیم در عرصه بعد از تحریم مشکلات جامعه را حل و فصل کنیم، اولین قدم در همه بخش ها و از جمله اقتصاد، امید به آینده است.
 
روحانی افزود: در مطبوعات و رسانه ها، انقلابی بودن ما آن است که اول واقعیت ها را به خوبی و درستی بیان کنیم و اگر یک کار بزرگی را ملت بزرگ ایران انجام داده، کار ملت را کوچک نکنیم.
 
وی ادامه داد: برخی رسانه ها با پول ملت و بیت المال اداره می شود، با پول بیت المال و حاکمیت علیه افتخار حاکمیت و با پول دولت علیه دولتی که منتخب مردم است، فعالیت می کنند.
 
روحانی افزود: افتخار ملی ما این بوده که نمایندگان سرفراز ملت توانسته اند به خوبی از حقوق حقه خودشان دفاع کنند؛ نه اینکه ما گفته ایم راکتور اراک باید بماند و این حق ما است بلکه یک قدم بالاتر رفته ایم و گفته ایم راکتور اراک باید مدرنیزه نیز شود؛ نه تنها گفته ایم راکتور اراک باید مدرنیزه شود بلکه گفته ایم 1+5 باید تکنولوژی خود را بیاورد و تکنولوژی جدید آن ها باید وارد این عرصه شود.
 
 
روحانی افزود: ما از هفته های آینده UF6 را می فروشیم و کیک زرد را می گیریم یعنی در بازار تجارت هسته ای وارد می شویم، نه تنها سانتریفیوژهای ما می چرخد بلکه از این پس سانتریفیوژهای بسیار مدرن تر به چرخش در می آید.
 
وی ادامه داد: به محض اینکه این توافق اجرایی شود از همان روز اول گاز UF6 برای اولین بار در سانتریفیوژ جدید IR8 تزریق خواهد شد.

رییس دولت یازدهم افزود: شما می بینید کمتر هفته ای است که کمپانی های مختلف، مراکز اقتصادی آسیا، اروپا، آفریقا و بخش هایی از آمریکا به ایران سفر نکنند و در فکر قراردادها نباشند.

روحانی خاطرنشان کرد: ما آینده ای به مراتب بهتر از امروز خواهیم داشت و همه باید دست در دست هم دهیم و ایرانی را بسازیم که رونق اقتصادی را به معنای واقعی شاهد باشیم، ایرانی را بسازیم که علم، دانش و فناوری روز به روز در حال پیشرفت باشد، رونق اقتصادی ما در حد قابل قبول باشد، رشد یک درصد، دو درصد و سه درصد برای ما غیر قابل قبول است؛ ما باید به رشد قابل قبول دست یابیم.

 
https://taghribnews.com/vdcdnf0xsyt0fz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی