تاریخ انتشار۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲:۰۰
کد مطلب : 188892
آیت الله اراکی:

خانه فاطمه(س)، خانه ذکر خدا و یاد الهی است/انسان امروز بیش از پیش به معارف حضرت زهرا(س)نیاز دارد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: انسان امروز بیش از پیش به معارف حضرت زهرا(س)نیاز دارد تا با استفاده از آن به بن بست‌های موجود در زندگی پاسخ دهد.
خانه فاطمه(س)، خانه ذکر خدا و یاد الهی است/انسان امروز بیش از پیش به معارف حضرت زهرا(س)نیاز دارد
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه پنج شنبه طی سخنانی در مراسم "شعر واژه فاطمه، بانوی مهر، ام ابیها(س)" که در مؤسسه اسرای قم به همت مجمع جهانی تقریب برگزار شد، با بیان اینکه ذکر محمد(ص) و آل محمد ذکر خداست و ذکر محمد احیا کننده قلبهاست، اظهار داشت: قرآن کریم یکی از برترین وصف ها را برای حضرت محمد(ص) ذکر کرده است، قرآن کریم می فرماید: "رسولی برای شما فرستادیم که عین ذکر و یاد است و  این رسول آمده که به شما زندگی ذکر و یاد اعطا کند".
 
وی با اشاره به اینکه بهترین توصیف زندگی اسلامی زندگی یاد است، اظهار داشت: در مقابل زندگی غفلت، زندگی یاد قرار دارد که رسول اکرم(ص) نماد زندگی یاد است.
 
 دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه خانواده و اهل بیت رسول اکرم (ص) نیز از اهل ذکر بودند، اظهار داشت: زندگی ذکر از خانه فاطمه پایه گذاری شده است.
 
وی با اشاره به اینکه جایگاه فاطمه(س) حلقه وصل این خانه ذکر است، اظهار داشت: آن کسی که رسول خدا(ص) را با علی(ع) پیوند داد فاطمه(س) بود و آن کس که علی(ع) را به حسن و حسین پیوند داد فاطمه (س) بود بنابراین فاطمه (س) حلقه وصل این زندگی ذکر است.
 
آیت الله اراکی گفت: در روایتی که هم در منابع اهل سنت و هم در منابع تشیع مورد تأیید است، آمده که رسول اکرم(ص) فرمودند: ازدواج من نظیر ازدواج سایر مردم است اما ازدواج فاطمه(س) و علی(ع) ازدواج آسمانی است.
 
وی با بیان اینکه تنها ازدواجی که در آسمان منعقد شده است ازدواج علی و فاطمه است، اظهار داشت: به همین دلیل خانه فاطمه(س)، خانه ذکر خدا و یاد الهی است. 
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: در جهان اسلام خانه فاطمه(س) خانه ای است که خداوند اجازه داده که این خانه برترین خانه شود زیرا این خانه خانه ذکر و یاد خدا است.

 آیت الله اراکی خاطرنشان کرد:انسان امروز بیش از پیش به معارف حضرت زهرا(س)نیاز دارد تا با استفاده از آن به بن بست‌های موجود در زندگی پاسخ دهد.

پیش از سخنرانی دبیر کل مجمع جهانی تقریب تعدای از شعرا از جمله خانم "صدیقه اسلامی" شاعر اهل تسنن از جزیره قشم، خانم "فوز ریا " شاعر اهل تسنن از کشور عمان، "سید حمید رضا برقعی"شاعر شیعه مذهب از قم، "غلام بهار" شاعر اهل تسنن از چابهار، "مدین الموسوی" شاعر شیعه از عراق و "عبدالله عرب" شاعر اهل تسنن از تایباد ابیاتی پیرامون شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) سرودند.
https://taghribnews.com/vdcdnj0fxyt0jj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی