تاریخ انتشار۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 165996

مرجعیت عراق،حافظ اراده های سیاسی و راه خروج از بحران این کشور/آمریکا زمانی به داعش حمله کرد که منافع نفتی خود در اقلیم کردستان را در خطر دید

تنا اختصاصی
یکی از کارشناسان سیاسی عراق تأکید کرد: داعش جزئی جدا نشدنی از طرح "کفیر" رژیم صهیونیستی است که این رژیم آن را برای تسلط بر خاورمیانه و تقسیم عراق به دولتهای کوچک ایجاد کرده است.
مرجعیت عراق،حافظ اراده های سیاسی و راه خروج از بحران این کشور/آمریکا زمانی به داعش حمله کرد که منافع نفتی خود در اقلیم کردستان را در خطر دید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر "احمد الشریفی" کارشناس مسائل سیاسی و راهبردی عراق در گفتگو با خبرنگار تقریب درمورد روند شکل گیری داعش در عراق گفت: صحبت از داعش، صحبت از گروهی قدرتمند و کاملا مجهز به تسلیحات است نه فقط مؤسسه ای که در نتیجه جنبشهای فکری منحرف شکل گرفته باشد. داعش در حقیقت جزئی از طرح گروه "کفیر" رژیم صهیونیستی است که از آغاز دهه نود در این رژیم به وجود آمده است و حامی جنگهای داخلی و خیابانی است و منتسبین به این گروه باید به عقاید رژیم صهیونیستی ایمان داشته و بتوانند به راحتی به زبان عربی صحبت کنند.

وی در ادامه و در توضیح این مطلب افزود: اخیرا شاهد این هستیم که گروهک تروریستی داعش در حملات نظامی خود نیروهای بازدارنده کشورهای منطقه یعنی ارتش این کشورها را مورد هدف قرار داده و با ارتش عراق و سوریه و لبنان و مصر درگیر شده اند. بنابراین می توان گفت اینها جزیی جدایی نشدنی از طرح رژیم صهیونیستی در خاورمیانه برای تقسیم منطقه، به دولتهای کوچک هستند تا این رژیم از نظر اقتصادی و نظامی بتواند منطقه را به دست گیرد؛ زیرا رژیم صهیونیستی دریافته است که ایجاد اختلاف در بافت اجتماعی باید از تخریب ارتش این کشورها شروع شود سپس به سمت ایجاد فتنه های داخلی از جمله اختلافات نژادی، دینی، و طایفه ای که در نتیجه تقسیم این دولتها به وجود آمده، پیش برود.

این کارشناش سیاسی عراق در مورد اینکه چرا داعش با اینکه ادعای اسلام و مسلمان بودن می کند اما از مردم مظلوم فلسطینی حمایت به عمل نمی آورد، گفت: چگونه داعش با رژیم صهیونیستی مقابله کند در حالی که خود یکی از اجزای موساد و گروه کفیر رژیم صهیونیستی است که برای تسلط بر خاورمیانه شکل گرفته اند؛ داعش نمی تواند با رژیم صهیونیستی وارد جنگ شود چرا که خود جزیی جدایی ناپذیر از این رژیم غاصب است.

الشریفی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی در عراق گفت: چالشهای نظامی عراق نیاز به پر کردن شکافهای اصلی موجود در این کشور از جمله شکافهای موجود در مدیریت سیاست خارجی و نظامی و مدیریت منابع ملی دولت دارد که برای از بین رفتن آن نیاز به تشکیل دولت وحدت ملی است و مخصوصا در این شرایط که تهاجمات نظامی داعش و دیگر گرو ههای تروریستی نیاز به هوشیاری نظامی و تلاش ملی در مناطقی که مورد هدف داعش قرار گرفته اند، دارد.

وی افزود: در صورت تشکیل دولت وحدت ملی که تمامی احزاب عراق را در بر بگیرد می توان از تلاشهای داخلی بهره فراوان برد و آن را تبدیل به تلاشهای حمایت کننده در سطح اطلاعاتی و امنیتی کرد که هوشیاری در برابر تلاشهای ملی جز با وجود دولت وحدت ملی که منافع همه احزاب را در نظر بگیرد و همه را تحت خیمه واحد این کشور جمع کند و به اصول والای ملی پایبند باشد امکان پذیر نیست.

این کارشناس سیاسی عراق در مورد نقش مرجعیت در حل بحرانهای عراق تصریح کرد: مرجعیت همیشه حافظ و نگهدار روند سیاسی این کشور بوده است و اگر نقش مرجعیت نبود، اراده های سیاسی نه در پیشبرد طرحها و نه در خروج از بحران نمی توانست موفق عمل کند. راهی که امروز مرجعیت عالیقدر انتخاب کرده است راهی درست است که موجب تحقق ثبات و برتری نظامی و ثبات سیاسی است و مرجعیت دینی عراق در حقیقت مرجع همگان است و طبق گفته مسیحیان نقش مرجعیت عراق نقشی اساسی و مهم است و نقش آنان در حمایت از مسیحیان  بیشتر از رجال دینی خودشان است.
مرجعیت با نقش اساسی خود به منزله سوپاپ اطمینیانی برای طرحهای سیاسی است و از نمایندگان سیاسی انتظار می رود تا هوشیارانه تر عمل کنند و به ندای مرجعیت گوش کنند چرا که فرصتی خوب و بلکه تنها فرصت برای خروج از بحرانی است که عراق در آن درگیر شده است.

وی در ادامه و در مورد اینکه چرا آمریکا اخیرا به داعش حمله کرده و حال آنکه تا کنون در برابر جنایتهای داعش در سوریه و عراق سکوت کرده بود، تصریح کرد: آمریکا تا قبل از اینکه داعش به طرف اقلیم کردستان برود و در برابر تمامی هتک حرمتهای این گروهک تروریستی در زمینه حقوق مسلمانان و مسیحیان که مراجع اسلامی و همه عراقیها آن را محکوم کرده بودند سکوت کرد، اما زمانی که بزرگترین شرکتهای نفتی عراق در اقلیم کرستان یا مناطق اطراف آن خبر از استعفای برخی از کارکنان خود و احتمال توقف تولید نفت خام دادند آمریکا عکس العمل نشان داد زیرا این امر به معنی قطع منافع نفتی آمریکا در عراق بود و همین مسئله منجر به دخالت مستقیم آمریکا و حمله آن به داعش شده است و حال آنکه اگر آمریکا منافع نفتی خود را در خطر نمی دید هیچ اقدامی نکرده و اجازه می داد عراق در بحران تروریسمی که با آن مواجه است دست و پا بزند.

الشریفی در توضیح این مطلب خاطر نشان ساخت: مسیحیان دو ماه پیش به خاطر حملاتی که در عراق و از طرف داعش علیه آنها صورت می گیرد از آمریکا درخواست کمک کردند اما آمریکا هیچ اقدامی صورت نداد؛ آمریکا این توانایی را داشت که کشتارهای جمعی مسیحیان عراق و اهانت هایی که از سوی تروریستهای داعش علیه آنها صورت می گرد را متوقف سازد اما هیچ اقدامی نکرد و زمانی به تکاپو افتاد که منافع نفتی خود را در اقلیم کردستان در خطر دید.

https://taghribnews.com/vdcdnk0f9yt09n6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی