تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 195795
غاز حمد؛

درگزارش کميته حقيقت ياب بين المللي مجرم و قربانی در یک کفه ترازو

سرپرست وزارت خارجه فلسطين: گزارش کميته حقيقت ياب بين المللي نگاه منصفانه اي به فلسطينيان نداشته است. اين گزارش مي خواهد دو طرفي را که قابل مقايسه با يکديگر نيستند برابر نشان دهد که غيرقابل قبول است.
درگزارش کميته حقيقت ياب بين المللي مجرم و قربانی در یک کفه ترازو

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) غازي حمد در نوارغزه اعلام کرد گزارش کميته حقيقت ياب بين المللي در جنگ اخير غزه، جلاد و قرباني را يکي دانسته و نگاه منصفانه اي به فلسطينيان نداشته است که با جنگ وحشيانه اسرائيلي ها روبرو شدند.
از سوي ديگر بنيامين نتانياهو نخست وزير رژیم صهیونیستی اين گزارش را جانبدارانه توصيف ولي حماس از اين گزارش مبني بر محکوم شدن اسرائيل به دليل ارتکاب جنايات جنگي در حمله به نوار غزه استقبال و تاکيد کرد بايد سران کابينه اشغالگر اسرائيل به دادگاه کيفري بين المللي و ديگر محاکم بين المللي تحويل داده شوند.

این گزارش پس از ده ماه از پايان تجاوز اسرائيل به نوار غزه، منتشر شده و در آن اسرائيل و گروه هاي فلسطيني به اقداماتي متهم شده اند که به سطح جنايات جنگي مي رسد.
دراین  گزارش رژیم اسرائيل به شش هزار حمله هوايي و شليک بيش از پنجاه هزار گلوله توپ متهم شده است که در
انی حملات يک هزار و پانصد غيرنظامي فلسطيني کشته شده اند که يک سوم آنان از کودکان بودند.
اما در بخش فلسطيني گزارش گروه هاي مقاومت فلسطيني به قتل شش غيرنظامي اسرائيلي ازطريق شليک موشک و همچنين به ارتکاب جنايت جنگي به دليل قتل شماري از مزدوران اسرائيلی متهمند.

غازي حمد سرپرست وزارت امورخارجه فلسطين گفت: مشکل بزرگي که در اين گزارش وجود دارد اين است که هميشه تلاش مي کند دو طرف فلسطيني و اسرائيلي را با يکديگر مقايسه کند که مسئله اي خطرناک است. اين گزارش مي خواهد دو طرفي را که قابل مقايسه با يکديگر نيستند برابر نشان دهد که غيرقابل قبول است.

در همین حال اوفر گندلمان سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي گفت: گزارش اين کميته، سياسي  و به لحاظ اخلاقي اشتباه است. رفتار اسرائيل با حماس بر اساس قوانين بين المللي بوده است.

 
https://taghribnews.com/vdcdnk0fkyt0n56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی