تاریخ انتشار۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 169398

وحدت اسلامی عنصری مهم در پیروزی نهایی فلسطین

تنا - اختصاصی
سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین اعلام کرد: علمای امت اسلام باید از قضیه فلسطین حمایت همه جانبه داشته باشند.
وحدت اسلامی عنصری مهم در پیروزی نهایی فلسطین
" شیخ محمد موعد" سخنگوی رسمی و مسئول روابط عمومی و رسانه ای شورای علمای فلسطین، در حاشیه کنفرانس بین المللی "نقش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین"  در گفتگو با خبرنگار تقریب، در خصوص نقش علما در مبارزه با جریان تکفیری و پیروزی نهایی فلسطین تصریح کرد: حمایت از قضیه فلسطین بر علمای مسلمان واجب است و این حمایت باید در همه سطوح و همه جانبه باشد.

وی در ادامه افزود: وحدت اسلامی راه و عنصری مهم در حمایت از قضیه فلسطین است و تفرقه در میان امت موجب اختلاف در مورد این قضیه می شود؛ امروز گروهکهای تکفیری در پی ایجاد تفرقه در بین امت اسلام و ایجاد فتنه های طایفی و مذهبی هستند که وحدت بین همه ما می تواند پاسخی به تلاشهای آنان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان باشد.

موعد خاطر نشان ساخت: همه تلاشها برای حمایت از فلسطین باید با هم هماهنگ شود؛ درست است که غزه پیروز شد اما امروز به حمایت و کمک همه ما برای بازسازی آن نیاز دارد پس همه ما باید برای بازسازی غزه و اصلاح کرانه باختری با هم متحد شویم.

سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین تأکید کرد: دشمن همه امت عربی و اسلامی، رژیم صهیونیستی است و هرکس که دشمنی دیگری در عالم عربی و اسلامی قرار می دهد با رژیم صهیونیستی همدست است و در راستای منافع آن حرکت کرده است؛ امت ما دشمنی جز رژیم صهیونیستی ندارد؛ شیعه و سنی مسلمان هستند و دشمن ما فقط رژیم صهیونیستی است.

محمد موعد در پاسخ به سوالی در مورد راه های مقابله با توطئه های موجود در منطقه اظهار داشت: توطئه هایی که امت ما را تهدید می کند زیاد است اما وحدت صفوف و نشست ما به عنوان امت اسلامی در مورد قضیه فلسطین دو عنصر مهم برای مقابله با این توطئه هاست؛ ما باید تکفیریهای تروریست را از منطقه خود دور کنیم چرا که وحدت ما و دور کردن تکفیریها در حد خودش پیروزی برای فلسطین و امت اسلام است.

وی در پایان، برگزاری "کنفراس علمای اسلام در حمایت از مقاومت" و مانند آن را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این کنفراس شیعه و سنی در تهران در کنار هم جمع شده اند و این می تواند پاسخی به تمام کسانی باشد که معتقدند شیعه و سنی با هم اختلاف دارند.
https://taghribnews.com/vdcdnn0fjyt09s6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی