تاریخ انتشار۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 174194
محمدرضا صادق :

خبرگزاری تقریب در مسیر تقویت تقریب حرکت می کند/نقش مهم رسانه ها در معرفی چهره واقعی اسلام

تنا- اختصاصی
مشاور رسانه ای رئیس جمهور با بیان اینکه دین اسلام دین رحمت و وحدت است، اظهار داشت: رسانه ها می توانند نقشی بی بدیل در معرفی چهره واقعی اسلام و حقایق دین اسلام از کانون های اصلی آن داشته باشند.
خبرگزاری تقریب در مسیر تقویت تقریب حرکت می کند/نقش مهم رسانه ها در معرفی چهره واقعی اسلام
"محمدرضا صادق" مشاور رسانه ای رئیس جمهور در گفت و گو با خبرنگار تقریب با اشاره به تغییرات در عرصه سیاسی منطقه از اوائل قرن بیستم بویژه بعد از جنگ جهانی اول و فروپاشی دولت عثمانی اظهار داشت: بعد از سقوط حکومت عثمانی حکومتی که بر اساس دین و اسلام باشد در منطقه به وجود نیامد تا اینکه در سال ۱۹۷۹ انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی افزود: در دوره ۵۷ ساله از زمان فروپاشی دولت عثمانی تا پیروزی انقلاب اسلامی دیدگاههای الحادی امکان طرح در منطقه را پیدا کردند و اسلام به عنوان تفکری که برای زندگی و آخرت مردم برنامه ها و راه حل های صحیح داشت در این دوره تا حدودی از نظر افکار عمومی مغفول ماند.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور افزود: در این دوره شرایط به شکلی پیش رفت که اسلام مظلوم واقع شد و قرائت صحیحی از دین نبود و اگر قرائت هایی هم عرضه می شد قرائت های مطابق با حقیقت دین مبین اسلام نبود تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و ایده تشکیل نظام سیاسی بر پایه باور های دینی و قرائت صحیح از دین توسط امام(ره) عرضه شد.

وی با بیان اینکه از همان آغاز پیروزی انقلاب بنا بر صدور انقلاب اسلامی گذاشته شد، اظهار داشت: این بدان معنا بود که ارزش ها و مبنای صحیح طرق مختلف از جمله رسانه ها به اطلاع همگان برسد اما دشمنان اسلام با شناخت از این وضعیت تلاش کردند راه این کار را ببندند.

صادق با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس چون کشور شرایط ویژه ای داشت بیشترین توجه رسانه ها به جنگ و دفاع بود، اظهار داشت: اما امروز شرایط بسیار فرق کرده است اتحاد شرق فروپاشیده و بی مایگی و خطا بودن دیدگاههای الحادی آشکار شده است و این حیرت و سرگشتگی که بشر در قرن بیست و یکم با آن مواجه است نیاز به یک نسخه شفا بخش دارد و آن نسخه شفا بخش قطعا از دیدگاه ما آموزه های دین مبین اسلام است که برای همه جنبه های مختلف زندگی ایده و برنامه دارد.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور با اشاره به حضور تکفیر و تندروی در منطقه اظهار داشت: همین حرکتی که در منطقه ما با نام دین صورت گرفته بر خلاف آموزه های دین اسلام است و هدف آنها از این اقدامات تخریب دین اسلام و نشان دادن یک چهره بد از دین اسلام است.

وی افزود: رسانه ها می توانند نقش بی بدیلی در معرفی چهره واقعی اسلام و حقایق دین اسلام از کانون های اصلی آن داشته باشند.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور با بیان اینکه دین اسلام دین رحمت و وحدت است و می تواند بشر را به سعادت برساند، اظهار داشت: خبرگزاری تقریب که در مسیر تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی حرکت می کند، سعی دارد قرائت های مختلفی که از دین در ادوار مختلف صورت گرفته، وجوه مشترک آنها را نمایان سازد و تلاش می کند تا دیگران نیز در این مسیر آنرا همراهی کنند.

وی افزود: من خوشحال هستم که خبرگزاری تقریب با رویکرد تقریبی و وحدتی فعالیت می کند و امیدوار هستم در این عرصه رقبای زیادی پیدا کند.
https://taghribnews.com/vdcdno0foyt05f6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی