تاریخ انتشار۲۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : 244691

تصمیم اسرائیل برای تغذیه اجباری اسرای فلسطینی/ هشدار سازمان همکاری اسلامی درباره تشدید وخامت اوضاع فلسطین

دیوان عالی رژیم صهیونیستی، طی حکمی تصمیم به تغذیه اجباری اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا در زندان های صهیونیستی گرفت.
تصمیم اسرائیل برای تغذیه اجباری اسرای فلسطینی/ هشدار سازمان همکاری اسلامی درباره تشدید وخامت اوضاع فلسطین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) سایت روزنامه عبری زبان "یدیعوت آهارانوت" نوشت: این دیوان اعتراض نهادهای حقوقی و خانواده های اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا در زندان های صهیونیستی به تغذیه اجباری را رد کرد.

با توجه به اقدام دیوان عالی اسرائیل به رد این اعتراضات، پزشکان اسرائیلی دست به تغذیه اجباری اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا خواهند زد.

خبر دیگر اینکه "منصور العتیبی" رئیس گروه سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل هشدار داد که تداوم سیاست اسرائیل در زمینه بازداشت موقت فلسطینیان آثار و پیامدهای خطرناکی در برخواهد داشت و موجب تشدید تنش در سرزمین های اشغالی فلسطین می شود.

وی با ارسال نامه ای به "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل در خصوص رنج و محنت های اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیلی؛ به ویژه وخامت حال سه نفر از اسرای اعتصاب کننده غذا در زندان های صهیونیستی عنوان کرد.

در این نامه آمده است که که بیش از 700 اسیر فلسطینی از جمله تعدادی کودک در بازداشت موقت به سر می برند.

العتیبی توضیح داد که کمیته مبارزه با شکنجه وابسته به سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست تا به بازداشت موقت اسرای فلسطینی پایان بخشد.

در این نامه می خوانیم که تداوم سیاست بازداشت موقت نیازمند مداخله فوری مجامع جهانی است، زیرا هرگونه آزار و اذیت اسرای فلسطینی بر وضعیت شکننده فلسطین تاثیر منفی خواهد گذاشت و موجب تشدید تنش و بحران در سرزمین های اشغالی فلسطین خواد شد.

وی به نمایندگی از سازمان همکاری اسلامی از بان کی مون خواست تا مقامات تل آویو را جهت آزادی تمامی اسرای فلسطینی تحت فشار قرار دهد.

العتیبی همچنین بر ضرورت واداشتن اسرائیل به پایبندی به قوانین بین المللی از جمله قوانین بشردوست بین الملل و حقوق بشر تأکید کرد. 
 
https://taghribnews.com/vdcdno0xfyt0o96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی