تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 214090

انتقاد عالم اهل سنت لبنان از سوء‎استفاده مذهبی اختلاف ترکیه و روسیه

یکی از علمای اهل تسنن لبنان از سوء‎استفاده مذهبی از اختلاف میان ترکیه و روسیه به شدت انتقاد و توقف پخش شبکه المنار از ماهواره عرب ست را محکوم کرد.
انتقاد عالم اهل سنت لبنان از سوء‎استفاده مذهبی اختلاف ترکیه و روسیه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ حسام العیلانی از علمای اهل تسنن و امام جماعت مسجدالغفران صیدای لبنان در پیامی نسبت به سوء استفاده مذهبی دعوای روسیه و ترکیه واکنش نشان داد و تصریح کرد: برخی افراد و جریان ها پس از بی نتیجه ماندن فتنه مذهبی در سوریه، به سراغ اختلاف ترکیه و روسیه رفته و از این اختلاف نیز درمسیر فتنه انگیزی استفاده می کنند.
 
وی افزود: آنان می خواهند با ایستادن در کنار ترکیه، در برابر مخالفان خود بایستند. این در حالی است که اختلاف میان روسیه و ترکیه کاملا سیاسی است.
 
شیخ العیلانی خاطر نشان ساخت: چگونه می توان رابطه بین ترکیه و رژیم صهیونیستی و هماهنگی نظامی ترکیه با این رژیم را تفسیر کرد؟ چه برداشتی برای سفر جریان های مقاوم اهل تسنن به روسیه و دیدار با مسؤولان این کشور می توان داشت؟
 
این عالم اهل تسنن بر لزوم پایان هرگونه سوء استفاده دینی از اختلافات سیاسی تاکید کرد.
 
وی همچنین توقف پخش شبکه ماهواره ای المنار از ماهواره عرب ست را به شدت محکوم کرد و افزود: توقف پخش شبکه المنار پس از توقف شبکه المیادین چه پیامی به دنبال دارد و درمسیر مصالح کیست؟
 
 
امام جماعت مسجد الغفران تاکید کرد: به کسانی که فراموش کرده یا خود را به فراموشی زده اند، می گوییم که شبکه المنار، شبکه مقاومت است که دشمن صهیونیستی نتوانست صدای آن را در جنگ سال 2006 خاموش کند لذا ماهواره  عرب ست را به تجدیدنظر در تصمیم خود فرامی خوانیم.
 
 
https://taghribnews.com/vdcdno0xzyt0fz6.2a2y.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی