تاریخ انتشار۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 293291
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(11)

"تمدن نوین اسلامی" بر محور عقلانی و در مسیر انسان دوستی است

تنا - استان آذربایجان غربی
امام جمعه مهاباد گفت: تمدن نوین اسلامی از بدو تاسیس تا روز قیامت بر محور عقلانی و در مسیر انسان دوستی است.
"تمدن نوین اسلامی" بر محور عقلانی و در مسیر انسان دوستی است
ماموستا عبدالقادر سهرابی در گفتگو با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: اساس تمدن نوین اسلامی بر وحدت، یکرنگی، یکصدایی و یکدلی است و اگر غیر از این باشد صلابت و هیمنه اسلام از بین می رود.

وی افزود: عوامل و افکاری که جلوی پیشرفت اسلام مترقی را می گیرد باید سد کنیم و از بین ببریم تا به اسلام ناب و واقعی نه آمریکایی دست یابیم.

سهرابی با اشاره به پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی با آموزه‌های قرآن، ادامه داد: هنگامی تمدن نوین اسلامی در جامعه شکل می گیرد که تمام قوانین و برنامه ها، از آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار(ع) استخراج شود لذا مراکز حوزوی، علمی و پژوهشی افکار خموش را بیدار و مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی را هموار می کنند.

امام جمعه مهاباد متذکر شد: مانع بزرگ ما در مسیر بیداری اسلامی و تمدن نوین اسلامی عدم وحدت میان مسلمین جهان است که دشمن با استفاده از همین عامل مانع از ترقی و توسعه در جوامع اسلامی می‌شود.

به گفته وی در گذشته در سایه وجود وحدت و همبستگی، مسلمانان توانستند به دستاوردهای عظیمی دست یافته و کشورهای بسیاری را فتح کنند.

سهرابی گفت: این درحالی است که در عصر حاضر به دلیل نبود وحدت و همبستگی در بین کشورهای اسلامی، نظام استکباری با استفاده از روش های مختلف مسلمانان را به جان هم انداخته است.

امام جمعه مهاباد در پایان سخنان خود گفت: شکل گیری تمدن نوین اسلامی باید با توجه به «مبانی مشترک تمامی مذاهب اسلامی» باشد تا با رفع اختلافات جزیی شاهد تشکیل امت واحده در جهان اسلام باشیم.
https://taghribnews.com/vdcdns0xfyt0nx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی