تاریخ انتشار۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : 192699
آیت الله اراکی تأکید کرد:

لزوم تبیین اهداف جریان های افراطی و تفریطی جهان اسلام/عدم وحدت مسلمانان گامی در راستای تحقق اهداف دشمنان اسلام

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به برخی رفتار های امیر المومنین علی(ع) و امام صادق(ع) با اهل سنت، اظهار داشت: ما باید در خط ائمه هدی حرکت کنیم و آن رفتاری که آنها با اهل سنت داشتند را انجام دهیم.
لزوم تبیین اهداف جریان های افراطی و تفریطی جهان اسلام/عدم وحدت مسلمانان گامی در راستای تحقق اهداف دشمنان اسلام
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز یکشنبه طی سخنانی در نشست صمیمی با روحانیون و مبلغین اربعین که در دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با تحسین فعالیت این مبلغین، اظهار داشت: بدون شک این جهاد تبلیغی گرانبهایی که خودتان را برای آن آماده می کنید شما را در زمره یاران سید الشهداء قرار می دهد.
 
وی حضور مبلغان در عرصه تبلیغی اربعین را پاسخی به ندای «هل من ناصر ینصرونی» اباعبد الله الحسین علیه السلام دانست و گفت: اربعین، تظاهرات اعلام وفا به میثاق نصرت الهی است که موجب اهمیت این حرکت بزرگ شده است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه مشکل انبیا و ائمه هدی مشکل سستی در وفای به میثاق نصرت است، اظهار داشت: آنچه حکومت علی و قیام حسینی را با مشکل مواجه کرد خلا وفای به میثاق نصرت بود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه چندین پیشنهاد ارائه کرد و گفت: اولین پیشنهاد من به مبلغین این است، کاری که اکنون آغاز کرده اید را توسعه دهید و نیاز است که لشکریان تبلیغ و تبیین نهضت حسینی سازماندهی و توسعه یابد.

 وی با بیان این که در عرصه قیام امام حسین علیه السلام و فلسفه آن کار تحقیقی جامعی صورت نگرفته است، گفت: درباره امام حسین علیه السلام بیشتر جنبه تراژدی و وسگوارانه که اهمیت زیادی دارد، مورد توجه قرار گرفته و در عرصه تبیین اهداف و پیرامون قیام اباعبد الله الحسین علیه السلام نتوانسته ایم اقدام خاصی انجام دهیم.

دبیر کل مجمع جهانی  تقریب افزود: همین مسئله موجب شده تا در عرصه سوگواری امام حسین علیه السلام نیز نتوانیم به هدفی که می بایست، برسیم.

وی درباره نقش مبلغان در راستای تبیین اهداف و فلسفه قیام امام حسین علیه السلام گفت: امروز اگر در جامعه اسلامی، کسی تربیت اسلامی می شود در پای منبرها و در مساجد صورت می گیرد نه در جای دیگر؛ البته جاهای دیگری هستند که در این عرصه زمینه را فراهم می سازند، ولی کار ریشه ای در پای منبرها و در مساجد انجام می گیرد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: دومین پیشنهاد من این است به شکلی اهداف قیام حسینی را بیان کنیم که جامعه امروز ما بداند که آن اهداف برای چه بوده است.
 
آیت الله اراکی افزود: لازم است قیام حسینی، اهداف قیام حسینی و فلسفه قیام حسینی به نحو تطبیقی و به نحوی که بتواند جایگاه رهروان حسینی را نشان دهد را تبیین کنیم.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه ما به سه نوع تبیین در حوزه قیام حسینی نیاز داریم، اظهار داشت: اول؛ تبیین تطبیقی با چالش های معاصر، دوم؛ تبیین جریان های افراطی و تفریطی که امروز همچون خوره دستاورد های قیام حسینی را از درون و بیرون می خورد، سوم؛ تبیین جبهه های اصلی نبرد در جامعه اسلامی و تجلی تداوم نهضت حسینی در این جبهه گیری ها.
 
وی به لزوم تبیین اهداف جریان های افراطی و تفریطی در سطح جهان اسلام و لزوم گسترش وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید در خط ائمه هدی حرکت کنیم و آن رفتاری که آنها با اهل سنت داشتند را انجام دهیم.
 
آیت الله اراکی عدم وحدت مسلمانان را گامی در راستای تحقق اهداف دشمنان اسلام معرفی و اظهار داشت: دشمنان ما با مشکلاتی روبرو هستند و راه برون رفت از آن را به جان هم انداختن مسلمانان می دانند؛ از این رو در کشورهای اسلامی جنگ و خونریزی و در کشورهای آمریکایی و غربی و در رژیم صهیونیستی آرامش برقرار شده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه افزود: پیشنهاد سوم من ضرورت سازماندهی نیروهای مورد نیاز برای تبلیغ است. ما فقط در قبال کاروان های ایرانی مسئولیت نداریم بلکه وظیفه اصلی ما تبلیغ دین خداست و باید با سازماندهی یکپارچه از نیروهای عرب زبان در حوزه تبلیغ اربعین بهره بگیریم.
 
وی افزود: پیشنهاد چهارم من ضرورت هماهنگی با نهاد های ایرانی از یک سو و نهاد های عراقی از سوی دیگر است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: پیشنهاد پنجم من تهیه مواد تبلیغی لازم نظیر بروشور، کتاب و انواع مواد فرهنگی مورد نیاز اربعین برای تبلیغ است که در این زمینه می توانیم از سازمان ها و  نهادهای مربوطه تقاضای همکاری کنیم.
 
وی افزود: پیشنهاد ششم من این است که در این تبلیغ نباید از مداحان و هیئت ها غافل باشیم و در این تبلیغ جایگاه آنها را نیز مشخص نماییم.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان اشاره کرد: یکی از کارهای مهمی که ما باید انجام دهیم تبیین فقهی پیاده روی زیارت سید الشهداء است.

تهیه و تنظیم: محمد عسکری دوست
 
https://taghribnews.com/vdcdnx0fnyt0n96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی