تاریخ انتشار۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : 212993

دیدار جمعی از علمای ولایت قندهار افغانستان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب/آیت الله اراکی: تفرقه؛ نتیجه رخنه دشمن است

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: نتیجه اعتماد به دشمن این است که دشمن در جامعه و تشکیلات ما رخنه کرده و در بین ما تفرقه و اختلاف ایجاد می کند.
دیدار جمعی از علمای ولایت قندهار افغانستان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب/آیت الله اراکی: تفرقه؛ نتیجه رخنه دشمن است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب عصر روز چهارشنبه در دیدار جمعی از علما و اعضای شورای ولایتی قندهار با اشاره به آیه شریفه « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِكُمْ لاَ يَأْلُونَكُمْ خَبَالاً وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاء مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الآيَاتِ إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ» (ای کسانی که ايمان آورده ايد ، دوست همرازی جز از همکيشان خود مگيريد، ،که ديگران از هيچ فسادی در حق شما کوتاهی نمی کنند و خواستار رنج و مشقت شمايند و کينه توزی از گفتارشان آشکار است و آن کينه که در دل دارند بيشتر است از آنچه به زبان می آورند آيات را برايتان آشکار ساختيم اگر به عقل دريابيد)، اظهار داشت: یکی از مهمترین سفارشات قرآن کریم در این آیه نهفته است و اگر مسلمانان به قرآن عمل می کردیم خیلی از مشکلات کنونی را نداشتیم.
 
وی افزود: یکی از مشکلات ما در جامعه اسلامی و خیلی از کشورهای اسلامی این است که سران سیاسی و اجتماعی ما به دشمن اعتماد کرده اند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: نتیجه اعتماد به دشمن این است که دشمن در جامعه و تشکیلات ما رخنه کرده و در بین ما تفرقه و اختلاف ایجاد می کند.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: متأسفانه آنچه در جامعه اسلامی می بینیم تفرقه و اختلاف است و این اختلاف نتیجه اعتماد به دشمن است و دشمن با رخنه در کشور های اسلامی دست به ایجاد تفرقه و اختلاف می زند.
 
وی با بیان اینکه از جنگ بین شیعه و سنی فقط رژیم صهیونیستی سود می برد، افزود: تنها دولت عربی که در مقابل اسرائیل ایستاد دولت سوریه بود اما می بینیم که دشمنان چه توطئه عظیمی علیه این کشور به راه انداختند.
 
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه کسانی که علیه حکومت سوریه می جنگند ابزار دست اسرائیل و آمریکا هستند اظهار داشت: اگر حمایت های جمهوری اسلامی ایران نبود امروز سوریه به پایگاه اسرائیل تبدیل شده بود.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ادامه این دیدار با بیان اینکه افغانستان در طول تاریخ همواره پایگاه علم و هنر بوده است، اظهار داشت: بسیاری از شهر های افغانستان پایگاه اصلی شخصیت های اثر گذار جهان اسلام بوده اند همچنین علما و شخصیت های سنی و علما و شخصیت های شیعه افغانستان در کل فرهنگ اسلامی تأثیر گذار بوده اند.
 
وی با بیان اینکه کارهایی که در زمینه وحدت و تقریب در پاکستان صورت گرفته است بسیار خوب بوده، اظهار داشت: افغانستان کشوری به عنوان نمونه و الگو در زمینه تقریب و وحدت در جهان اسلام به شمار می رود.
 
آیت الله اراکی افزود: با توجه به اینکه دشمن همواره تلاش کرده است در این کشور جنگ شیعه و سنی راه اندازی کند اما با هوشیاری علما و مردم این کشور خوشبختانه اختلاف چندانی بین شیعه و سنی در افغانستان وجود ندارد و این کشور نمونه ای وحدت و تقریب است.
 
در ادامه این دیدار مولوی "عبیدالله فیضانی" رئیس شورای علمای ولایت قندهار طی سخنانی اظهار داشت: وحدت و اتحاد موجب قدرت مسلمانان می شود اما آنچه موجب موجب تضعیف مسلمانان می شود اختلافات مذهبی است.
 
همچنین در ادامه این نشست سایر علمای حاضر به بیان دیدگاههای خود پیرامون تقریب و وضعیت وحدت اسلامی در افغانستان بویژه ولایت قندهار پرداختند.
https://taghribnews.com/vdcdnx0xsyt0fn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی