تاریخ انتشار۲۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 237941
سازمان ملل:

تأمین مایحتاج آوارگان عراقی نیازمند کمک280 میلیون دلاری است

یک مسؤول وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: این سازمان برای تأمین مایحتاج آوارگان نینوا عراق 280میلیون دلار اعتبار نیاز دارد.
تأمین مایحتاج آوارگان عراقی نیازمند کمک280 میلیون دلاری است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "لیز گرندی"مسؤول هماهنگی های امور انسانی این سازمان در عراق در دیدار با "جاسم محمد" وزیر امور مهاجران عراق گفت:کشورهای کمک کننده به این برنامه سازمان ملل قرار است بیستم ژوییه، نشستی در واشنگتن در این زمینه داشته باشند.

وزیر مهاجرت عراق نیز در این دیدار گفت: هیأت عالی کمک و اسکان آوارگان عراق برنامه امدادرسانی جامعی برای تأمین نیازهای اسکان و سرپناه خانواده های آواره مدون کرده که اجرای آن طی چند روز آینده با کمک و هماهنگی مراجع ذیربط در عملیات آزادسازی انجام می شود.

وی به هماهنگی وزارت متبوعش با سازمان ملل و حکومت اقلیم کردستان عراق و سایر وزارتخانه های ذیربط برای اجرای این برنامه اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم با اجرای کامل و دقیق این برنامه بتوانیم به درستی پاسخگوی نیازهای مردم آواره منطقه مزبور باشیم.

مرحله دوم عملیات آزادسازی نینوا از حدود سه هفته پیش با همکاری نیروهای مقابله با تروریسم و واحد زرهی نهم ارتش، نیروهای تحت امر عملیات صلاح الدین و نینوا، حشد العشایر، پشتیبانی نیروی هوایی عراق و ائتلاف بین المللی علیه داعش آغاز شده است.

این عملیات با هدف آزادسازی شهرستان شرقاط در استان صلاح الدین و القیاره در جنوب موصل در استان نینوا آغاز شده است.
https://taghribnews.com/vdcdo50xfyt0sn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی