تاریخ انتشار۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 276849

​پیام هنیه به سران کشورهای عربی و اسلامی درباره یاری مسجد الاقصی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز (چهارشنبه) درباره تجاوزات رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی پیام هایی به سران کشورهای عربی واسلامی ارسال کرد.
​پیام هنیه به سران کشورهای عربی و اسلامی درباره یاری مسجد الاقصی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «اسماعیل هنیه» در پیام هایی به سران کشورهای عربی و اسلامی تاکید کرد: تجاوزگری های اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی از زمان اشغال این مسجد در ۵۰ سال گذشته نظیر نداشته است. رژیم اشغالگر اسرائیل بیشتر از هر زمان دیگری در صدد اجرای نقشه شوم خود مبنی بر سیطره کامل بر مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن بین مسلمانان و یهودیان و اعلام خود به عنوان تنها مرجع اداره امور این مسجد در ازای تضعیف نقش تاریخی اداره اوقاف اسلامی قدس به عنوان تنها مرجع اداره امور آن است.
 
هنیه افزود: مقامات رژیم صهیونیستی از روز جمعه گذشته مسجدالاقصی را بسته اند و هنوز این مسجد به دلیل عناد اشغالگران و نصب گیت های الکترونیکی در ورودی های آن به هدف تقویت سیطره بر آن، بسته شده است که این موضوع تعرض آشکار به قداست محل معراج پیامبر(ص) و برادر حرمین شریفین محسوب می شود.
 
وی با اشاره به اینکه مسجدالاقصی به سوی شما دست یاری دراز می کند و با بیان اینکه نمی توان نسبت به تلاش های رژیم صهیونیستی برای تحمیل واقعیت جدید بر مسجدالاقصی سکوت کرد، یادآور شد: اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی قطعنامه های زیادی در حمایت از قدس و مسجدالاقصی صادر کرده اند و اکنون وقت عمل برای فعال سازی آنها در راستای تقویت پایداری مردم فلسطین در قدس فرا رسیده است.
 
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه حکومت های عربی و اسلامی اهرم های فشار زیادی را برای فشار بر رژیم صهیونیستی در اختیار دارند، افزود: ملت های اسلامی و عربی ثابت کردند که هنوز قلبشان برای مسجدالاقصی می تپد. از حکومت های امت انتظار داریم که از همدردی های مردمی با مسجدالاقصی نهایت استفاده را کرده و مواضعی در هماهنگی با خواسته های ملت فلسطین و ملت های عربی و اسلامی رقم بزنند  که منجر به رهایی از زورگویی های رژیم صهیونیستی و پایان دادن به سیطره کامل آنها بر مسجدالاقصی را در پی داشته باشد.  ما امروز در برابر فرصتی تاریخی برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف تجاوزگری هایش علیه مسجدالاقصی و فشار بر آن برای عدم مداخله در امور این مسجد قرار داریم.
 
وی در پایان خطاب به سران عربی و اسلامی تاکید کرد: ملت فلسطین و برادرانشان در امت عربی، هرگونه اقدامات اسرائیل که منجر به کاستن حاکمیت اسلامی بر مسجدالاقصی شود را رد می کنند. آنها در حالی که زیباترین حماسه های پایداری و مبارزه علیه زورگویی های رژیم صهیونیستی و تروریسم شهرک نشینیان افراطی تحت حمایت کابینه اشغالگران را به ثبت می رسانند در عین حال با چشم امید به نقش سران امت عربی و اسلامی که تاثیر بسزایی در نبرد دفاع از مسجدالاقصی دارند، نگاه می کنند و تاریخ، مواضع حامیانه آنها در دفاع از مسجدالاقصی و پایداری ملت فلسطین را به ثبت خواهد رساند.
https://taghribnews.com/vdcdo90xnyt05j6.2a2y.html
مرجع : شفقنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی