تاریخ انتشار۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 268046

تاکتیک جدید عراقی‌ها ضد داعش در دریاچه حمرین/ بسیج مردمی عراق: پس از قیروان به مرزهای ‌سوریه می‌رویم

نیروهای عراقی، با به کارگیری تاکتیکی جدید در مبارزه با داعش، عملیات دریاچه حمرین در شمال شرقی دیالی را به پایان رساندند.
تاکتیک جدید عراقی‌ها ضد داعش در دریاچه حمرین/ بسیج مردمی عراق: پس از قیروان به مرزهای ‌سوریه می‌رویم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سپهبد "مزهر العزاوی" فرمانده ستاد عملیات دجله، اعلام کرد: عملیات نظامی در منطقه دریاچه حمرین تا مرزهای منطقه قره تپه، با پشتیبانی بسیج عراق، به پایان رسید و تمام اهداف تعیین شده برای این عملیات، محقق شد.

العزاوی در گفت وگو با شبکه السومریه گفت: در این عملیات، از تاکتیکی بی سابقه در تعقیب گروهک های داعش استفاده کردیم و به همین سبب توانستیم 10 چادر، 5 تونل و چندین مخفی گاه و انبار مهمات و آذوقه آنان را منهدم کنیم.

وی افزود: عملیات پیشدستانه ای که ستاد عملیات دجله در دستور کار قرار داد، نقش مهمی در نابود کردن هسته های پنهان داعش در بسیاری از مناطق دیالی داشت.

منطقه دریاچه حمرین، یکی از کانون های بی ثباتی در ماه های گذشته بود؛ علت این بی ثباتی، فعالیت هسته های خفته داعش در این منطقه بود.

خبر دیگر اینکه، "ابومهدی المهندس" معاون "الحشد الشعبی" اعلام کرد که نیروهای عراقی پس از آزادسازی منطقۀ قیروان، عازم مرزهای سوریه خواهند شد.

المهندس به شبکه العالم گفت: منطقه تلعفر، به طور کامل توسط نیروهای بسیج عراق محاصره شده است؛ وی با اشاره به پیشروی نیروهای بسیج به سمت منطقه قیروان، هدف از این عملیات را قطع ارتباط تروریست های داعش در عراق با کشورهای حامی این گروه تروریستی اعلام کرد که از مرزهای سوریه با عراق، به آنان امدادرسانی می کنند.

معاون بسیج عراق تأکید کرد که منطقه قیروان چسبیده به مرزهای عراق با سوریه است و از این نظر گذرگاه تروریسم به عراق به شمار می رود و برای داعش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

المهندس تصریح کرد: نیروهای بسیج، جاده پیوند دهندۀ عراق و سوریه را بستند و به این ترتیب، امنیت عملیات نیروهای عراقی را تأمین کردند، چرا که بسته شدن این راه، به قطع ارتباط داعشی ها با سوریه می انجامد.

معاون الحشد الشعبی تأکید کرد که مأموریت بسیج، پس از آزادی قیروان، آزادسازی منطقه البعاج در مرز سوریه خواهد بود.

المهندس یادآوری کرد که بسیج عراق، با جنگ جویانی آموزش دیده درگیر است که از حمایت و پشتیبانی کشورهایی شناخته شده برخوردارند.
 
https://taghribnews.com/vdcdoj0x9yt09z6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی