تاریخ انتشار۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 258245
آیت الله اراکی درهفتمین ‌همایش‌‌ هیأت‌های ‌محوری ‌و برگزیده کشور:

شیعه انگلیسی دشمن اهل بیت(ع) است/ خاندان پیامبر اسلام(ص) مایه و منشا وحدت هستند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه شیعه انگلیسی دشمن مذهب تشیع و اهل بیت(ع) است، گفت: رهبران این گروه تاکنون در مورد جنایات رژیم صهیونیستی و دیگر ظالمان سخنی بیان نکرده اند.
شیعه انگلیسی دشمن اهل بیت(ع) است/ خاندان پیامبر اسلام(ص) مایه و منشا وحدت هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز(پنج شنبه) در هفتمین ‌همایش‌‌
هیأت‌های ‌محوری ‌و برگزیده کشورکه در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس روایات ائمه اطهار(ع) رابطه نزدیکی میان صبر و تشیع وجود دارد، اظهار کرد: تشیع در بصیرت خلاصه و این عنصر سبب تمایز مذهبی شیعی نسبت به دیگر مذاهب شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه قوام نعمت ولایت در بصیرت است، اضافه کرد:‌ مشکل جوامع اسلامی در دوره‌های مختلف محروم شدن از نعمت ولایت بوده است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نتیجه بصیرت را صبر دانست و خاطرنشان کرد: افراد با بصیرت اهل صبر بوده و صابران به امامت فردی یا جمعی می‌رسند.
 
وی با اشاره به اینکه مفهوم شیعه رسیدن جامعه به امامت جمعی است، مطرح کرد: قیام امام عصر(عج) مقدمه شکل‌گیری امتی است که می تواند جامعه را امامت کند و شرط امامت جمعی یا فردی صبر است.
 
آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه صبر یکی از ویژگی‌های حضرت علی(ع) است، عنوان کرد: هنر حضرت زهرا(س) نیز صبر است به همین علت شیعیان این خاندان باید صبر را پیشه کنند و نخستین شرط صبر این است که بتوانیم نام پیامبر(ص) را صبورانه در جامعه احیا کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ باید نام حضرت رسول(ص) را زنده نگه داریم و اجازه ندهیم پرچم ایشان به زمین بیافتد چراکه این مسئله جامعه را به سمت جدایی و اختلاف پیش می‌برد و اگر به سمت اختلاف و انشقاق برویم نمی‌توانیم به صبر و بصیرت برسیم.
 
آیت‌الله اراکی معنای بصیرت را ماندگاری در خط اهل بیت(ع) دانست و مطرح کرد: نباید از سیره آنان تخطی کرده بلکه باید با برادران دینی خود در یک جبهه قرار گرفته و با مخالفان مقابله کنیم؛ در دیداری که با آیت‌الله وحید داشتم، ایشان بیان کردند که لعن علنی بزرگان اهل سنت حرام است به همین علت باید به جای تاکید بر آموزه‌های منفی به آموزه‌های مثبت تاکید کرد.
 
وی افزود: معنی جمله مذکور این است که اصل برائت باید رعایت شود اما اعلام برائت با رعایت این اصل، فرق دارد و این‌ها را باید از هم جدا کنیم.
 
آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه دنیا جایگاه حضرت علی(ع) را درک نکرده است، عنوان کرد: تاکنون نتوانسته حضرت علی(ع) را به دنیا بشناسانیم و نتوانسته نام حضرت فاطمه(س) را به مردم خودمان برسانیم.
 
این استاد برجسته خاطرنشان کرد: برخی می‌خواهند با شایعه‌سازی‌ها، کینه مردم مظلوم غزه را در دل ما ایجاد کنند تا دولت و مردم دست از حمایت مظلومان بردارند.
 
وی با اشاره به اینکه شیعه انگلیسی دشمن مذهب تشیع و اهل بیت(ع) است، اضافه کرد: رهبران این گروه تاکنون در مورد جنایات رژیم صهیونیستی و دیگر ظالمان سخنی بیان نکرده و اکنون در یمن همراه آل‌سعود علیه مردم مظلوم این کشور می‌جنگند.
 
آیت‌الله اراکی از محبت گروهی از اهل سنت نسبت به اهل بیت(ع) یاد کرد و ادامه داد: خاندان پیامبر اسلام(ص) مایه و منشا وحدت هستند و مخالفت با این افراد عامل اختلاف است؛ وحدت حقیقی زیر پرچم اهل بیت(ع) همانند حماسه اربعین رقم زده می‌شود در این حماسه شیعه و سنی در کنار یکدیگر حضور یافتند.
 
لازم به ذکر است، برگزیدگان دومین کنگره شعر وحدت اسلامی در پایان مراسم افتتاحیه این همایش با حضور آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، علی انسانی و مهدی سلحشور از اساتید برجسته مداحی تقدیر شدند.
 
https://taghribnews.com/vdcdoj0xkyt0kx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی