تاریخ انتشار۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 248444
خطیب جمعه تهران؛

ما نباید به مدعیان حقوق بشر امید داشته باشیم که جنایات رژیم سعودی را محکوم کنند

حجت الاسلام والسلمین صدیقی در ادامه با محکوم کردن جنایات عربستان سعودی در کشتار مردم مظلوم یمن که به شهادت 140 تن و زخمی شدن دهها تن در یک مراسم عزاداری منجر شد، گفت: این جنایات هولناک جنگی پیش چشم مدعیان دروغگوی بی حقیقت و پلیدی صورت می گیرد که به عنوان مجامع حقوق بشر و مجامع بین المللی و رئیس رسوا و مردود سازمان ملل از این جنایات چشم پوشی می کنند .
ما نباید به مدعیان حقوق بشر امید داشته باشیم که جنایات رژیم سعودی را محکوم کنند
 به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، بر رعایت حلال و حرام الهی در رفتار و برخورد  با مسایل مومنان و مسلمانان تاکید کرد.
 
خطیب جمعه تهران با اشاره به اهمیت توجه به حق الناس و رعایت آن گفت: باید حق الناس در تمام امور درنظر گرفته شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین در بخشی از این خطبه به بررسی ابعاد قیام و نهضت امام حسین(ع) پرداخت و افزود: اینکه امروز امام زمان داریم و مردم با اطمینان به  آینده روشن سختیها را تحمل می کنند همگی از برکات نهضت امام حسین(ع) است.
 
وی با اشاره به هدفمند و با برنامه بودن این نهضت گفت: با تمام مشکلاتی که این قیام و نهضت داشت امام حسین(ع) و اهل بیت این مشکلات را پذیرفتند و مردانه به میدان آمدند و این نهضت از ابتدا تا پایان عزت بود.
 
خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه امام حسین(ع) خط عبودیت را به عنوان خط عزت در پیش گرفت، تصریح کرد: امام حسین(ع) عزت را در شهادت دانستند و بیعت با یزید را ذلت معرفی کردند و سازش با جریان کفر و ظلم و فسق با دودمان امام حسین(ع) نمی سازد.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی سازش با باطل و استکبار را ذلت و مقابل خطی دانست که حضرت سیدالشهدا(ع) ترسیم فرمودند.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امام حسین(ع) ترسی از مرگ نداشت، گفت: کسی که در خط حق باشد هرجا که مرگ سراغ وی بیاید از آن استقبال می کند.
 
وی در ادامه خطبه اول نماز به حرکت نهضت امام حسین(ع) بعد از واقعه عاشورا پرداخت و افزود: تسلیم، پذیرش ذلت، و پذیرش تحریم از سوی دشمن در هیچ یک از اعضای اهل بیت و خانواده سیدالشهدا(ع) نبود.
 
خطیب نماز جمعه تهران از حضور پرشور مردم ایران در برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا قدردانی کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به تبلیغات سهمگین جهانی درباره جلال و عظمتی که انقلاب بوجود آورد، تصریح کرد : حالا دوباره بحث پیوستن به جامعه جهانی شروع شده است و برخی ها فکر می کنند مگر می شود کسی قدرت بزرگ آمریکا را نادیده بگیرد و خودش زنده باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خطاب به این افراد گفت: شماها زنده نیستید که این گونه حرف می زنید اگر حیات انقلابی و باور حسینی و  ولایی داشتید شما هم مثل امام(ره) می گفتید آمریکا باید زیرپا له شود.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: پیوستن به جامعه جهانی معنی اش این است که انسان وابستگی را از نو شروع کند و بلایی که در زمان قاجار و پهلوی بر سر ملت ما آمده بود و ملت ما مرده بود ، دوباره بعضیها می خواهند آن را بازسازی کنند و ملت را به همانجا برسانند.
 
خطیب جمعه تهران تاکید کرد: ملت ایران چون زنده است با دنیا ارتباط دارد ولی آنها را هضم می کند و خودش بزرگ می شود نه اینکه خودش در دنیای غدار و فریبکار هضم شود.
 
حجت الاسلام والسلمین صدیقی در ادامه با محکوم کردن جنایات عربستان سعودی در کشتار مردم مظلوم یمن که به شهادت 140 تن و زخمی شدن دهها تن در یک مراسم عزاداری منجر شد، گفت: این جنایات هولناک جنگی پیش چشم مدعیان دروغگوی بی حقیقت و پلیدی صورت می گیرد که  به عنوان مجامع حقوق بشر و مجامع بین المللی و رئیس رسوا و مردود سازمان ملل از این جنایات چشم پوشی می کنند .
 
وی افزود: ما نباید به اینها امید داشته باشیم که جنایات رژیم سعودی را محکوم کنند ما نباید به اینها اعتنا داشته باشیم و خط استقلال و پیشرفت خود را پیش ببریم.
 
امام جمعه موقت تهران همچنین با تقدیر از غیورمردان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برگزاری قدرتمند و موفقیت آمیز رزمایش ارتش ، آن را نقطه عطفی دانست و گفت: نیروی هوایی تابلوی درخشانی در موقعیت انقلاب از خود تصویر کرده و در تاریخ نگاشته و همچنان بالنده و پیشرو است و این رزمایش ها امیدی است برای ملت و دلگرمی است برای منطقه و مقابله و هشداری است برای دشمنان گرفتار توهم.
 
خطیب جمعه تهران در پایان این خطبه با گرامیداشت سالگرد عالم فرهیخته و مجاهد نستوه آیت الله مهدوی کنی گفت: مردم آیت الله مهدوی کنی را حجت می دانستند و ایشان در تشکیل نظام اسلامی جزو سابقون و حامیان ولایت بود.
 
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در ادامه خطبه دوم نماز  به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی برای اعلام مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) در بیش از 40 کشور جهان اشاره کرد و گفت: برگزاری این مراسم از عنایت خود آن بزرگوار و دودمان امام حسین (ع) بود که بانوان مسلمان، کودکان شیرخوار خود را در سراسر جهان به محضر امام زمان (عج) آوردند و  بیمه امام زمان (عج) کردند.
 
وی افزود: این کار برای اعلام مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) به عنوان تابلو و سند در عالم مطرح شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: بالاترین جنایت بنی امیه که هیچ توجیه عقلی، اجتماعی ، عرفی ، جنگی و نظامی نداشت ، تیرزدن به گلوی یک کودک 6 ماهه بود.
 
وی ادامه داد: امروز این خط را انقلاب ما بار دیگر مشخص کرد، کسانی که مقابل این انقلاب هستند همان حرمله ها هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی از آل سعود به عنوان همان بنی امیه نام برد و گفت : همان آل حرب و آل ابوسفیان که آن روز کودک کشی می کردند امروز هم در یمن کودک کشی می کنند.
 
خطیب جمعه تهران تصریح کرد: امروز ابوسفیان و ابوجهل زمان ما، ‌شیطان بزرگ آمریکای فریبکار است.
 
وی افزود: عربستان و اسرائیل کودک کش تجلی خباثت شیطان بزرگ و جریان استکبار و جریان سفیانی در عالم است.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ادامه جریان کربلای امام حسین(ع) است، گفت: پرچم عاشورا امروز به دست ولی فقیه ماست و منتظر صاحب اصلی اش است و این عزاداریها در این سطح وسیع که هر سال از نظر مداحی ها، اشعار، مرثیه ها دارای محتوای بهتری می شود و هم سخنرانیها زنده و روشنگر و هدایتگر است و هم حضور مردم  از نظر کمی و کیفی رو به رشد است و نشانه این است که ستاد استقبال از وجود نازنین امام زمان(عج) است.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اضافه کرد: مردم با این حضور و تجدیدبیعت می گویند زیرپرچم ولایت ایستاده ایم تا پرچم به دست صاحب اصلی اش برسد.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم به دیدار اخیر نخبگان با مقام معظم رهبری و سخنان مهم معظم له اشاره کرد و گفت: توجه به نعمت رهبری ، شکر نعمت است و مقام معظم رهبری با برنامه ها، ارشادها  و هدایت هایی که دارند نخبه بوجود می آورند و خودشان هم قدر نخبه ها را می دانند و همیشه آینده روشنی را نوید می دهند و نشانه آن هم این رویش ها و وجود نخبه هاست.
 
وی همچنین با اشاره به مسئولیت مسئولان کشور و نخبگان گفت: نخبگان سرمایه اند و این سرمایه همیشه دزد، آفت و آسیب دارد و باید از این سرمایه مراقبت و آن را در مسیر رشد هدایت کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: مدیریت درست لازم است که از این استعدادهای درخشان و از این نخبگان استفاده کند.
https://taghribnews.com/vdcdoj0xoyt0oo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی