تاریخ انتشار۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 275246
​تحلیلگر سیاسی سوری:

باید در کنار محور مقاومت، در یک جبهه متحد شویم

تنا - اختصاصی
تحلیلگر و محقق سوری ضمن تبریک آزادی موصل و پیروزی نیروهای عراقی، بر متحد شدن ملت سوریه در کنار مقاومت تأکید کرد.
باید در کنار محور مقاومت، در یک جبهه متحد شویم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد نصور" محقق و تحلیلگر سیاسی سوری، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب، پیروزی ملت عراق بر تروریست های داعش و آزادی موصل را تبریک گفت.
 
 وی با اشاره به هفتمین دور گفتگوهای ژنو درباره سوریه تأکید کرد: راهکار حل بحران سوریه آن است که به سوریه امتیازی داده شود و هیچ فشار و مداخله از سوی کشورهای خارجی بر این کشور وارد نشود چرا که گروه های مخالف سوریه که در ژنو حضور دارند، اکثراً نماینده سازمان های تروریستی سیاسی هستند، به عبارت دیگر آنچه ما در ژنو شاهد هستیم، تلاش برای ایجاد راه فرار است.
 
وی با اشاره به روشن بودن موضع سوریه که مبارزه با تروریسم است، افزود: معارضات در این کشور، دیگر معارضات سیاسی نیست بلکه تبدیل به معارضات تروریستی شده است، زیرا بسیاری از گروه های تروریستی مانند جیش الاسلام و احرار الشام هستند که از سوی عربستان سعودی تغذیه مالی و تسلیحاتی می شوند. لذا عربستان سعودی در مذاکرات ژنو هرچند به ظاهر دخالتی ندارد اما در واقع بسیاری از سازمان های تروریستی وابسته به آن است. بنابراین این معارضات در اصل شامل تغذیه تسلیحاتی برای یک پروژه سیاسی و تروریستی است.
 
نصور افزود: اقدامات حشد الشعبی عراق در دیر الزور و مرزهای مشترک سوریه و عراق، حامی قدرتمندی برای ارتش سوریه در برابر گروه های تروریستی است؛ عبارت "گروه تروریستی" هم به داعش منحصر نمی شود، زیرا اغلب این گروه ها، تشکیلات تروریستی هستند که می خواهند تحت پوشش سیاسی آمریکا یا به عبارت دیگر تحت پوشش ائتلاف بین المللی، در منطقه حضور داشته باشند.
 
وی افزود: ما سوری ها می گوییم که هرگونه تجاوز به خاک سوریه، در آینده از سوی ارتش این کشور پاسخ داده خواهد شد و ما قطعاً برای بازپس گیری حتی یک وجب از خاک سرزمین سوریه خواهیم ایستاد. ما همیشه می گوییم که سوریه و عراق و شام همواره در خطر هستند تا زمانی که در ترکیه اردوغان و نظام عدالت و توسعه پابرجاست و تا زمانی که کشور وهابی "بنی سعود" وجود دارد. لذا ما باید در کنار محور مقاومت در ایران و عراق و سوریه و حزب الله، در یک جبهه متحد شویم تا پایداری بیشتری بدست آوریم. ما باید طرح تکفیری ها را نابود کنیم زیرا وجود تکفیر خطری اساسی برای مردم سرزمین شام است.
 
نصور در پایان خاطرنشان کرد: در نشست ژنو راهی برای حل سیاسی بحران سوریه مطرح نمی شود، در ژنو فقط از سیاست سخن گفته می شود؛ ملت سوریه یک هدف دارند و آن، از بین بردن گروه های تروریستی است. 
 
https://taghribnews.com/vdcdok0x9yt05x6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی