تاریخ انتشار۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 239147

اقدامات تروریستی در سوریه و فلسطین؛ محور اصلی خطبه های نماز جمعه لبنان

خطیبان جمعه لبنان سخنان خود را به اقدامات تروریستها در سوریه و فلسطین، کودتای نافرجام در ترکیه، اوضاع بحرین و لزوم دوری از اختلافات اختصاص دادند.
اقدامات تروریستی در سوریه و فلسطین؛ محور اصلی خطبه های نماز جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، ذبح نوجوان 12 ساله فلسطینی در حلب سوریه از سوی گروه تروریستی زنگی را به شدت محکوم کرد و گفت: هیچ چیزی شنیع تر از این نیست که کودکی به اسم اسلام سربریده و هیچ جنایتی فجیع تر از این نیست که روح بی گناهی در برابر چشمانت از تن جدا شود در حالی که سنگدلان از این دستاوردشان خنده بر لب داشته باشند.
 
وی افزود: فلسطینی که از سوی صهیونیست ها در برابر چشم جهانیان ذبح شد، امروزه از سوی تکفیری های سراسر کینه و نفرت حتی علیه کودکان بی گناه ذبح می شود. این جنایت شنیع علیه عبدالله عیسی فلسطینی محکومیت همه کسانی است که از تروریست ها در سوریه حمایت کرده و با سلاح و پول به پشتیبانی از آنان می پردازند.
 
این عالم لبنانی نسبت به وضع کنونی فلسطین ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: فلسطین امروزه در دل تاریکی قرار گرفته و هیچ چیزی جز مقاومت شریف و پاک نمی تواند آن را به روشنایی برگرداند. مقاومت حامل ارزش های انسانی و آسمانی جهت از بین رفتن ظلم و حمایت از مستمندان و بازگرداندن حقوق از دست رفته است.
 
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس صیدای لبنان با اشاره به حضور تروریست ها در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان گفت: این موضوع با بزرگنمایی حضور تروریست ها و قدرت آنها مواجه شده است. این  امر با بزرگنمایی رسانه ای و سیاسی حل نمی شود بلکه به آرامش دور از رسانه ها نیاز دارد.
 
 وی درباره کودتای ناکام در ترکیه نیز تصریح کرد: رجب طیب اردوغان توانست اقدامات خوبی را در اسلامی کردن نمادها و قوانین در ترکیه انجام دهد و در زمینه اقتصادی نیز موفق بود اما نتوانست چشمش را به روی قوانین لیبرالی ببندد.
 
شیخ ماهر حمود ادامه داد: کاملا روشن است که وی تغییر در مواضع خود را آغاز کرده و گام های تدریجی را برای عقب نشینی از این اشتباه بزرگ برداشته است. واقعا نمی دانیم که کودتا به این مساله ارتباط داشت یا نه، چرا که مقدمات کودتا قبل از تصمیم اردوغان مبنی بر تغییر موضع در قبال مشارکت در جنگ علیه ملت سوریه فراهم شده بود.
 
شیخ صهیب حبلی از روحانیان اهل تسنن و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد ابراهیم شهر صیدا از ظلم و ستم آل خلیفه علیه ملت مظلوم بحرین انتقاد کرد و گفت: جهان اسلام باید آنچه مسلمانان شیعه در بحرین از سوی نظام آل خلیفه متحمل می شوند را محکوم کند.
 
وی افزود: آل خلیفه بر ظلم و ستم به شهروندان به دلیل وابستگی به تشیع اصرار ورزیده و کار به جایی رسیده که با نمازگزاران نیز مبارزه می کند.
 
شیخ حبلی با محکومیت ذبح نوجوان 12 ساله از سوی تروریست ها در حلب سوریه خاطر نشان ساخت: تصاویر منتشر شده از جنایت تروریست های جنبش نورالدین زنگی در حلب نشان داد کسانی که آمریکا و همپیمانان غربی از آنها به عنوان انقلابیان معتدل یاد می کنند، تروریست هایی هستند که تنها به فکر قتل و ذبح بوده و هیچ تفاوتی با داعش و جبهه النصره ندارند.
 
این روحانی اهل تسنن تصریح کرد: در حالی که تروریست ها در سوریه به ذبح عبدالله عیسی مشغول بودند، صهیونیست ها نیز محیی الطباخی از کودکان فلسطینی را به قتل رساند تا ثابت شود که جنایتکاران در سوریه و فلسطین یکسان هستند و آنچه تروریست ها در سوریه انجام می دهند به سود دشمن صهیونیستی است.
 
آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه بیروت که در ساختمان این مجلس برگزار شد با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی علیه شهروندان در جنگ 33 روزه سال 2006 گفت: آثار تروریسم صهیونیستی در این جنگ همچنان وجود دارد و ابزارهای جنگی دشمن با تخریب ساختمان ها و زیرساخت ها بر پرونده سیاه خود در زمینه جنایت بیفزایند.
 
وی افزود: تجاوز رژیم صهیونیستی علیه خاک لبنان و  تهدید به تخریب زیرساخت ها همچنان ادامه دارد و علاوه بر آن شاهد تبلور اندیشه صهیونیستی در میان تکفیری ها هستیم.
 
آیت الله قبلان ذبح نوجوان 12 ساله فلسطینی در سوریه را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: باندهای تکفیری با روحیه صهیونیستی به استفاده از تروریسم جهت تسلیم مردم می پردازند و به همین دلیل قتل و جنایت در جوامع ما افزایش یافته است.
 
این عالم لبنانی تصریح کرد: ذبح عبدالله عیسی فلسطینی یک اقدام تروریستی بزدلانه بود که حتی کودک شیرخوار را نیز پیر می کند و ما را به یاد قانون جنگل می اندازد که هیچ توجهی به ارزش ها و عرف انسانی ندارد.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان خاطرنشان ساخت که قتل این کودک دلیل جدیدی بر توحش تروریست هایی است که از سوی برخی به عنوان گروه معتدل نامیده می شود. اگر اعتدال بدین معناست پس چه انتظاری از گروه تروریستی داعش و همپیمانان آن می توان انتظار داشت؟
 
وی جهانیان را به مبارزه جدی با تروریسم فراخواند و گفت: تروریسم دشمن همه بشریت است و بر اساس وظیفه دین، اخلاقی و انسانی باید جهت ریشه کن شدن این پدیده و منبع حمایتی آن تلاش کنیم. مسؤولان کشورهای عربی و اسلامی نیز باید اختلافات را کنار گذاشته و خطر این تروریسم که از مدارس فکری تندرویی نشأت می گیرد که خون مردم را مباح شمرده و به مقدسات تجاوز می کند، را جدی بگیرند.
https://taghribnews.com/vdcdon0x5yt0sf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی