تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : 239642

تأکید لاوروف بر نقش مستقیم آمریکا در تشکیل داعش

وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا با اشغال عراق و منحل کردن ارتش و سازمان امنیت این کشور در پیدایش داعش و سپس تقویت آن نقش مستقیم داشت.
تأکید لاوروف بر نقش مستقیم آمریکا در تشکیل داعش
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: داعش جنایت های بی شمار زیادی انجام داده است و وجود این سازمان تروریستی قابل پذیرش نیست.
 
وی ادامه داد: گروه تروریستی داعش اقدام های ضد انسانی خود را به مسیحیان محدود نمی کند، شیعیان را نیز هدف قرار می دهد و افزون بر جنایت علیه آنان، اماکن مقدس پیروان این مذهب مانند مکان های مورد احترام مسیحیان را نیز ویران می کند به طوری که حتی بسیاری از اهل تسنن نیز باورهای ضد بشری این گروه را رد می کنند.
 
لاوروف تاکید کرد: تشکیلات و افراد پشتیبان داعش خدا را باور ندارند و این افراد برای رسیدن به قدرت برای اشغال سرزمین ها می جنگند. این گروه نخستین تشکیلات تروریستی است که می خواهد از لیسبون (پرتغال) تا پاکستان خلافت ایجاد کند و تروریست های داعشی نیز آشکارا این هدف خود را اعلام می کنند.
 
وزیر خارجه روسیه در پایان واشنگتن را مسئول ایجاد این گروه تروریستی دانست و گفت: آمریکا سال 2003 با حمله به عراق و انحلال ارتش و سازمان امنیت این کشور در پیدایش داعش و تقویت این گروه نقش مستقیم داشت.
 
https://taghribnews.com/vdcdon0xxyt0s96.2a2y.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی