تاریخ انتشار۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : 279440

​دغدغه‌های نخستین پلیس محجبه در استرالیا

نخستین بانوی مسلمان در نیروی پلیس ایالت «ویکتوریا» در جنوب شرق استرالیا معتقد است مسلمان و محجبه‌بودن در فضای اسلام‌هراسی رو به رشد در استرالیا مشکلات خاص خود را دارد.
​دغدغه‌های نخستین پلیس محجبه در استرالیا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «ماها شکور»، بانوی ۴۲ ساله لبنانی‌تبار که طراح گرافیک است در سال ۲۰۰۰ به استرالیا مهاجرت کرد و پس از فارغ‌التحصیلی از آکادمی پلیس در سال ۲۰۰۸ به عنوان نخستین بانوی محجبه و مسلمان در نیروی پلیس ایالت ویکتوریا آغاز به کار کرد.
 
وی با بیان اینکه مسلمان‌بودن در استرالیا با مشکلاتی همراه است، گفت: مشکلات و چالش‌های مسلمان‌بودن را هر روز می‌بینم، زمانی که مجبور هستیم درباره اینکه چه کسی هستیم و چه کاری انجام می‌دهیم، توضیح دهیم.
 
شکور افزود: گاهی اوقات چنین چالش‌هایی خوب است؛ زیرا فرصتی ایجاد می‌کند تا دیدگاه خود را به عنوان یک مسلمان بیان کنیم گرچه ممکن است برخی افراد از دیدگاهمان سوء برداشت کنند.
 
وی با اشاره به افزایش نفرت علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی در جامعه استرالیا تصریح کرد: باید همواره به مردم توضیح بدهیم که درباره موضوعات خاص چگونه فکر می‌کنیم و این، سخت است.
 
شکور بزرگ‌ترین دستاورد زندگی خود را فعالیت به عنوان نخستین پلیس محجبه‌ در ویکتوریا عنوان کرد و گفت: لذت‌بخش‌ترین کار برای من کمک‌کردن به مردم است.
https://taghribnews.com/vdcdon0xzyt05o6.2a2y.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی