تاریخ انتشار۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 194741
آیت الله اراکی در نشست سالانه روسیه-جهان اسلام:

تفرقه بزرگترین مشکل جهان اسلام است/گفتگو و مذاکره مناسبترین راه حل مشکلات منطقه

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افتراق و تفرقه را بزرگترین مشکل جهان اسلام دانست و اظهار داشت: نسخه شفابخش این بیماری بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین(ع) وحدت امت اسلامی و پرهیز از اختلاف می باشد.
تفرقه بزرگترین مشکل جهان اسلام است/گفتگو و مذاکره  مناسبترین راه حل مشکلات منطقه
 به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که به منظور شرکت در نشست سالانه "روسیه– جهان اسلام" به این کشور دعوت شده بود عصر روز جمعه طی سخنانی در این نشست، ضمن تقدیر از سیاست نزدیکی و همکاری فدراسیون روسیه با کشور های اسلامی، اظهار داشت: انسان به عنوان خلیفه خداوند بر زمین دو مسئولیت مهم دارد اول آبادانی زمین و دیگری قیام به قسط و عدالت است.
 
وی افتراق و تفرقه را بزرگترین مشکل جهان اسلام دانست و اظهار داشت: نسخه شفابخش این بیماری بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین(ع) وحدت امت اسلامی و پرهیز از اختلاف می باشد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب نقشه های پشت پرده دشمنان اسلام را عامل اصلی بحران سال های اخیر بویژه افراط گرایی و تروریسم در منطقه دانست و از سیاستمداران بویژه دولت روسیه خواست تمام مساعی خود را برای توقف جنایات در عراق، سوریه، یمن و افغانستان به کار گیرند.
 
آیت الله اراکی گفتگو و مذاکره را مناسب ترین راه حل مشکلات معرفی نمود و اظهار داشت: امیدواریم از پیشنهادات ارائه شده در این زمینه استقبال گردد.
 
وی اقدامات عملی در زمینه فعالیت های این گروه را همراه با توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی، تجاری فی مابین کشور های اسلامی و فدراسیون روسیه را پاسخی به تحریم های ناعادلانه آمریکا و کشور های غربی بر دیگر کشورها برشمرد.
 
در ادامه آیت الله اراکی به برنامه های و اهداف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: مجمع جهانی تقریب با تمام توان در راه ایجاد وحدت و همگرایی میان امت اسلامی تلاش می کند.
 
 "وینامین پاپوف" دبیر کل این نشست طی سخنانی بعد از سخنرانی آیت الله اراکی ضمن تشکر از مواضع دبیر کل مجمع جهانی تقریب، اظهار داشت: متأسفانه در غرب نگاه به جهان اسلام بر اساس تفکیک و جوامع مختلف مذهبی است اما روسیه بر اساس وحدت و نه بر اساس تقسیم بندی شیعه و سنی و طائفه ایی به جهان اسلام می نگرد.
 
https://taghribnews.com/vdcdoo0ffyt0n56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی