تاریخ انتشار۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۳:۵۲
کد مطلب : 273941

بازدید آیت الله اراکی از دانشکده الهیات دانشگاه مرمره در استانبول

دبیرکل مجمع جهانی تقریب روز سه شنبه از دانشکده الهیات دانشگاه مرمره در استانبول بازدید کرد.
بازدید آیت الله اراکی از دانشکده الهیات دانشگاه مرمره در استانبول
 به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ادامه سفرش به ترکیه روز سه شنبه ضمن بازدید از دانشکده الهیات دانشگاه مرمره در استانبول با "محمت توپراک" معاون این دانشکده دیدار و گفت و گو کرد.
 
آیت الله اراکی در این دیدار تأکید کرد: روابط فرهنگی و علمی بین دانشگاههای ترکیه و دانشگاههای ایران باید تقویت گردد؛ ما می توانیم در خیلی از رشته های علمی با یکدیگر همکاری داشته باشیم.
 
وی افزود: امروز مراکز علمی جمهوری ایران بویژه حوزه علمیه به پیشرفت های خوبی دست یافته است و این آمادگی را داریم که در زمینه انتقال این پیشرفت های علمی با ترکیه همکاری کنیم.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه ما امیدواریم که همکاری های جدی میان دو کشور در رشته های مختلف علوم اسلامی برقرار شود، اظهار داشت: هم در عرصه همکاری های علمی و هم در عرصه تبادل استاد و دانشجو زمینه های خوبی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد.
 
"محمت توپراک" معاون دانشکده الهیات دانشگاه مرمره در ابتدای این دیدار به معرفی این دانشکده و نحوه فعالیت آن پرداخت و گفت: این دانشکده هم اکنون در سه مقطع تحصیلی بیش از 5 هزار دانشجو دارد که در سه بخش علوم اسلامی، تاریخ اسلام و فلسفه در رشته های مختلف به تحصیل مشغول هستند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcdos0xfyt05n6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی