تاریخ انتشار۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 180241

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس به پیامبر اکرم(ص) ادای احترام کرد

عطالله یوحنا باشرکت درتظاهرات محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) در بیت المقدس گفت : به نظر می‌رسد برخی طرف‌ها درجهان به دنبال برافروختن شعله جنگ‌ دینی و مذهبی هستند که باید با درایت، حس مسئولیت پذیری و رفتاری حکیمانه جلوی آنان را بگیریم .
اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس به پیامبر اکرم(ص) ادای احترام کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس در تظاهراتی که در محکومیت این اهانت بی‌شرمانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) در بیت المقدس برگزار شد، تصریح کرد: اقدام هفته نامه‌ شارلی ابدو ، جنایتی زشت در حق بشریت است.

«عطا الله حنا» با انتقاد از هرگونه بی‌ادبی نسبت به رهبران دینی افزود: ما تروریسم را ـ چه در فرانسه و چه درهر جای دیگر دنیا ـ محکوم می‌کنیم؛ ولی انتشار این تصاویر موهن به باورهای اسلامی نیز به نوعی تروریسم محسوب می‌شود که از نظر ما محکوم است.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد که برخی طرف‌ها در جامعه جهانی به دنبال برافروختن شعله جنگ‌های دینی و مذهبی هستند که باید با درایت، حس مسئولیت پذیری و رفتاری حکیمانه جلوی آنان را بگیریم .
این چهره سر‌شناس مسیحی گفت: ما تروریسم را محکوم می‌کنیم خواه به شکل اقدامات خشونت بار باشد و خواه در انتشار تصاویر موهن نسبت به ادیان تجلی یابد .
اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس با شرکت در تظاهراتی که در محکومیت این اهانت بی‌شرمانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) در قدس برگزار شد از مقامات اروپایی به ویژه فرانسه خواست برای جلوگیری از تکرار اهانت به ساحت رسول گرامی اسلام (ص)، قوانین مناسبی را وضع و اجرا کنند.

وی با در دست داشتن برگه‌ای که بر روی آن عبارت "فداک أبی أمی یارسول الله‏" نوشته شده بود ، عشق و احترام خود را به ساحت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی(ع) نشان داد .

چاپ تصاویر موهن به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) در نشریه شارلی ابدو فرانسه، اعتراضات مسلمانان سراسر جهان را ضد این اقدام غربی‌ها بدنبال داشته است.
در همین زمینه شهرهای مختلف ایران، پاکستان، جمهوری آذربایجان، اردن، کویت، سوریه، یمن، لبنان، ترکیه، فلسطین، تونس، سومالی، سودان، موریتانی، مالی، مصر، نیجر و الجزایر طی روزهای گذشته صحنه تظاهرات سراسری در اعتراض به چاپ کاریکاتورهای موهن در نشریه فرانسوی بود. -
https://taghribnews.com/vdcdoz0ffyt0jx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی