تاریخ انتشار۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 177434
قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان

با حمایت ایران توان موشکی مقاومت بسیار بالاست

شیخ نعیم قاسم : موشک‌های نقطه ‌زن ایرانی عامل بازدارنده واقعی در برابر اسرائیل است و دشمن به ‌خوبی می‌داند که با این موشک‌های پیشرفته جنگ آینده برای اسرائیلی‌ها سخت‌تر خواهد بود .
با حمایت ایران توان موشکی مقاومت بسیار بالاست
به گزارش خبرگزاری تقزیب (تنا) ، شیخ نعیم قاسم، قائم‌ مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان درگفتگو با خبرگزاری تسنیم نقش موشک‌های ایرانی را در پیروزی‌های حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین بی بدیل توصیف کرد.

او با بیان اینکه موشک‌های نقطه ‌زن ایرانی عامل بازدارنده واقعی در برابر اسرائیل است افزود : دشمن صهیونیستی به ‌خوبی می‌داند که حزب‌الله با حمایت ایران موشک‌های پیشرفته نقطه ‌زن در اختیار دارد که جنگ آینده با رژیم صهیونیستی را برای اسرائیلی‌ها سخت‌تر خواهد کرد.

شیخ‌ نعیم قاسم با بیان اینکه توان موشکی حزب‌الله لبنان را توسعه زیادی پیدا کرده است گفت : ایران در افزایش این توان هم از لحاظ کمیت و کیفیت و هم از نظر آموزش و تربیت عناصر و اجرای  مانورها نقش اساسی و محوری داشته است .

او تصریح کرد : ما وقتی از توان موشکی صحبت می‌کنیم به این معنا نیست که فقط تعدادی از موشک‌های ایران به انبارهای مقاومت منتقل شده ، بلکه همه مایحتاج مربوط به این موشک‌ها اعم از چگونگی عملیات انتقال و آماده ‌سازی و آموزش آنها و یادگیری نحوه پرتاب و تحقق اهداف منظور و متخصص شدن افراد مختلف در زمینه استفاده از آنها قابل انتقال بوده و از لوازم این توانمندی است.

شیخ نعیم قاسم درباره نقش این موشکها درجنگ ۳۳ و ۲۲ روزه هم گفت : در تجاوزات اسرائیل به نوار غزه موشک‌های ایرانی فجر یا رعد یا دیگر موشک‌ها جبهه داخلی این رژیم را به مخاطره افکند
که نقطه ضعف مهمی برای اسرائیل و نقطه قوت اساسی برای حزب‌الله لبنان بود .

قائم‌ مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود : با این موشک‌ها ‌توانستیم ضربات کاری و دردناکی را به عقبه نظامی دشمن صهیونیستی وارد و به عمق رژیم اسرائیل نفوذ کنیم که این اتفاق تأثیر مهمی در معرکه غزه داشت.

او با اشاره به تلاش امریکا و اسرائیل برای طراحی و شکل گیری ایران هراسی در منطقه گفت : آمریکا امروز نوک پیکان حمایت از رژیم اسرائیل است و کشورهای عرب منطقه باید به هوش باشند که هر سخنی درباره تهدید توان موشکی ایران برای دولت‌های عرب منطقه بی‌اساس و کاملاً اشتباه است و همکاری با ایران می‌تواند امنیت منطقه را حفظ کند.

https://taghribnews.com/vdcds50foyt05o6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی