تاریخ انتشار۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 211237
آیت الله اراکی در دیدار با اولین سفیر سنی جمهوری اسلامی ایران:

اساس کار دشمنان اسلام بر ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت بنا شده است

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در دیدار با نخستین سفیر سنی جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: اگر ما مسلمانان جهالت نشان دهیم و تحت تأثیر برنامه ها و نقشه های دشمنان قرار بگیریم قطعا دچار تفرقه می شویم.
اساس کار دشمنان اسلام  بر ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت بنا شده است
 به گزارش خبرنگار تقریب، دکتر "صالح ادیبی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام و نخستین سفیر اهل سنت ایران، ظهر دوشنبه با آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب در قم دیدار کرد.
 
آیت الله اراکی در این دیدار با بیان اینکه دشمنان اسلام اساس کار خود را بر ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت بنا نهاده اند، اظهار داشت: دشمنان اسلام مطالعات زیادی روی اسلام انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که اختلاف فکری میان شیعه و اهل سنت منشأ خوبی برای اختلاف افکنی و تفرقه در جهان اسلام است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه دشمنان همواره تلاش دارند که اختلاف بین شیعه و اهل سنت را دلیل اصلی تفرقه و تنش در میان مسلمانان معرفی کنند، افزود: اما الان بسیاری از درگیری ها و تنش ها در جهان اسلام دلیلش اختلافات بین شیعه و اهل سنت نیست، برای نمونه تنش ها و درگیری های موجود در لیبی ناشی از اختلاف بین شیعه و اهل سنت نیست.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: اگر ما مسلمانان جهالت نشان دهیم و تحت تأثیر برنامه ها و نقشه های دشمنان قرار بگیریم قطعا دچار تفرقه می شویم اما اگر نسبت به برنامه های آنها آگاه و هوشیار باشیم قطعا آنها به اهداف خود در ایجاد تفرقه در جهان اسلام نخواهند رسید.
 
وی با بیان اینکه جنگ بین شیعه و سنی دو فایده مهم برای غرب دارد، اظهار داشت: اولین فایده اش این است که نسل جوان مسلمان بویژه نسل جوان مسلمان ساکن غرب را علیه بیداری اسلامی به کار می گیرد و دوم اینکه به جای اینکه جهت گیری نسل جوان مسلمان علیه فرهنگ غربی باشد علیه فرهنگ ناب اسلامی می شود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب حملات کنونی جهان غرب و استکبار به جهان اسلام را نوعی پاتک دانست و گفت: با آغاز نهضت امام خمینی (ره) آنها احساس خطر کردند بنابراین اقدامات کنونی آنها در واقع نوعی پاتک محسوب می شود.

آیت الله اراکی در عین حال ابراز امیدواری کرد: به زودی توطئه ایجاد اختلاف و تفرقه در جهان اسلام شکست خواهد خورد و به تدریج کسانی که در این راه فریب خورده اند متوجه اشتباه خود خواهند شد.
 
وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر ایران در ویتنام، گفت: حضور شما را در ویتنام به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کل شرق آسیا تلقی می کنیم و امیدواریم که بتوانید حضور مؤثری داشته باشید.
https://taghribnews.com/vdcdsf0x5yt0fx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی